woensdag 19 september 2018, week 38


U bent nu hier: Meer nieuws van Carros

Laatste updatecontrole: vandaag om 11u30
 

Carros

Verbergen Tonen
18/09 20u45  Weekendtip: The Art of Performance Tour Jaguar’s meest recente aanwinst is de volledig elektrische I-Pace. Dat veelbesproken model staat, samen met de XE, XF, F-Pace en E-Pace, centraal tijdens de The Art of Performance Tour op 13 en 14 oktober in Lelystad.De lijfspreuk van het bekende Britse merk Jaguar is ‘The Art of Performance’. Daarmee wil Jaguar zeggen dat haar auto’s opvallend zijn vormgegeven én sportief zijn. Het meest recente voorbeeld is de I-Pace. De eerste volledige elektrische SUV van het merk heeft een design dat zeer in de smaak valt en dat koppelt aan een dynamisch rijgedrag. De twee elektromotoren aan boord van de I-Pace, zijn samen goed voor vermogen van 400 pk en een koppel van 700 Nm. De spurt van nul naar honderd verloopt in 4,8 seconden. F-Pace Van een zelfde lichtvoetigheid is de F-Pace, de eerste en grootste SUV van Jaguar. Bij zijn introductie een paar jaar geleden werd de F-Pace net als de I-Pace zeer goed ontvangen. Zelf schreven wij erover dat hij beter dan de benchmark is. Een van z’n geheimen? De aluminium basisarchitectuur; dezelfde als de XE en XF. Met een gewicht vanaf 1.665 kilogram is de F-Pace de lichtste auto in zijn klasse en dat vertaalt zich naar ... Het bericht Weekendtip: The Art of Performance Tour verscheen eerst op Carros.
18/09 18u00  Eindelijk zonder camouglagestickers: de nieuwe Audi e-tron De hoop in bange EV-dagen voor Audi is de e-tron. Al tijden wisten we dat de auto eraan kwam, maar zonder camouflagestickers kregen we hem niet te zien. Tot vandaag.Als we over een jaar of tien terugkijken op het moment dat de elektrische auto echt mainstream werd, zullen we de periode 2018-2020 aanstippen. Dit jaar en de komende jaren komt er een hausse van volledig elektrische auto’s op ons af met een zeer behoorlijk actieradius van 400 tot 500 kilometer. Denk aan de Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQC én de Audi e-tron. Actieradius De 4,9 meter lange elektrische SUV van Audi moet begin 2019 in de showroom staan en is vanaf 22 november te bestellen vanaf 84.100 euro. De twee elektromotoren aan boord geven de vierwielaangedreven e-tron een razensnelle 0-100 km/u acceleratie van nog geen zes seconden. Het gecombineerde vermogen komt immers uit op 408 pk en het koppel op 660 Nm. Het accupakket van de e-tron is 95 kwh groot en volgeladen kom je tot 400 kilometer ver. Gekoppeld aan de supersnellader (150 Kw) duurt een complete laadsessie slechts 30 minuten, al zal je bij een huis- tuin- en keukenlader 8,5 uur zoet zijn. Batterijpakket Audi vermeldt dat de e-tron ... Het bericht Eindelijk zonder camouglagestickers: de nieuwe Audi e-tron verscheen eerst op Carros.
18/09 00u30  Arabieren steken nu hun geld in Lucid Motors Het Saudische staatsinvesteringsfonds PIF werd nog maar kort geleden genoemd als grote investeerder bij Tesla. Nu dat niet doorgaat, steken de Arabieren minimaal 1 miljard dollar in Tesla-rivaal Lucid Motors. Toen topman Elon Musk van Tesla vorige maand liet weten dat zijn bedrijf wellicht van de beurs zou gaan verdwijnen, viel al de naam van het Saudische PIF. Het PIF – kort voor Public Investment Fund – zou flink investeren in Tesla. Dat gebeurde uiteindelijk niet en nu heeft het PIF een flinke som geld over, zo lijkt. Het PIF meldt namelijk dat het meer dan één miljard dollar investeert in Lucid Motors. Volgens de Arabieren is een investering in de fabrikant van elektrische auto’s interessant omdat de oliestaat niet meer afhankelijk wil zijn van ruwe olie. Saudi-Arabië wil bouwen aan een milieuvriendelijke economie. Het PIF benadrukt bij de investering dat het niet alleen een financiële partner is, maar ook een strategische. Lucid Air Het geld wordt de komende tijd in drie zaken gestoken: de ontwikkeling van het eerste elektrische model van Lucid Motors, de bouw van een fabriek in Arizona en de uitrol van een wereldwijde retailstrategie. Daarbij moet de Lucid Air in 2020 eerst in de VS verkocht ... Het bericht Arabieren steken nu hun geld in Lucid Motors verscheen eerst op Carros.
18/09 00u00  Jaguar Land Rover fleurt klassiekers op met modern infotainment Als je in een klassieke Jaguar of Land Rover rijdt, betekent dat niet dat je wars bent van moderne technieken, meent Jaguar Land Rover. Speciaal voor haar ‘oudjes’ introduceert het concern daarom moderne infotainmentsystemen in een nostalgisch jasje. Jaguar liet recent weten dat de Jaguar E-Type Zero ook echt in productie gaat. Dezelfde lijnen als de klassieker, maar dan compleet nieuw geproduceerd. En bovendien voorzien van een elektrische aandrijflijn. Zo laat Jaguar oud en nieuw haarfijn in elkaar overlopen. Dat een klassieker best over moderne techniek mag beschikken is ook het idee achter een ander project van de Britten. Beide automerken brengen een aantal moderne infotainmentsystemen op de markt die op maat zijn gemaakt voor oude modellen. Smartphone-integratie Zover mogelijk oogt de behuizing van de systemen klassiek, maar ook moderne knoppen of een touchscreen ontbreken niet. De technologie die Jaguar Land Rover aanbiedt is namelijk modern. Zo kun je voor je klassieker DAB/DAB+, Bluetooth, smartphone-integratie en navigatie bestellen. Gevat dus in een single-DIN unit. Oude speakers Hoewel de muziekkwaliteit vast kraakhelder is, blijf je natuurlijk wel afhankelijk van het oude speakersysteem in je klassieker. Goedkoop is het moderne infotainment evenmin. Vanaf zo’n 1.300 euro zijn de Classic Infotainment Systems te ... Het bericht Jaguar Land Rover fleurt klassiekers op met modern infotainment verscheen eerst op Carros.
17/09 18u00  AMG GT 4-Door Coupé nu ook als ‘43’ De vierdeurs Mercedes-AMG GT 4 was er al als ‘63S’, ‘63’ en ‘53’ en binnenkort kun je ook een ‘43’ bestellen. Die kost je 132.322 euro en daarmee houd je minimaal 20 mille op zak.Als je bankrekening het aankan, moet je de Mercedes- AMG GT 4-Door Coupé natuurlijk als 63S bestellen. Dan voorziet de 4,0-liter V8 biturbo in 640 pk vermogen en een maximumkoppel van liefst 900 Nm. Kortom; een vierdeurs sportwagen om van te watertanden. Maar voor kleinere budgetten – ach ja, wat is klein – heeft Mercedes-AMG gelukkig heel wat te kiezen. Zo was er al de normale 63 (zonder ‘S’ dus), met 585 pk en 800 Nm én de GT 53. Die GT 53 heeft een zescilinder aan boord, goed voor 435 pk en 520 Nm, en snelt in 4,5 seconden van nul naar honderd. Als aardige extra beschikt die GT 53 over een EQ-booster waarmee je voor korte periode over 22 pk en 250 Nm extra kracht beschikt. De GT 53 kost 152.892 euro. GT 43 Weer een prijsstap daaronder staat binnenkort de GT 43. Voor die versie ben je 132.322 euro kwijt, dus ten opzichte van de GT 53 kun je flink wat geld stukslaan ... Het bericht AMG GT 4-Door Coupé nu ook als ‘43’ verscheen eerst op Carros.
14/09 22u45  BMW Vision iNext laat zich te vroeg zien In 2021 staat de volledig elektrische BMW iNext in de showroom met een actieradius van zo’n 700 kilometer. De eerste beelden van de conceptversie van de opvallende Duitser zwerven nu online al rond.We hadden hem pas op de autobeurs van Parijs of Los Angeles verwacht, maar de BMW Vision iNext komt online nu al onder het doek vandaan. Omdat BMW niet achter de onthulling zit, ontbreken de specificaties, al is algemeen bekend dat de actieradius van de volledig elektrische BMW zo’n 700 kilometer zal bedragen. En dat is aanzienlijk, waarbij moet worden aangetekend dat de productieversie van de iNext voor 2021 gepland staat. Gigantische grille De BMW Vision iNext is een lel van een elektro-SUV zo op de foto’s.  De karakteristieke BMW i-lijnen zoals we die onder meer kennen van de BMW i3 komen duidelijk terug in het ontwerp van het studiemodel. Zo ontbreekt de middenstijl en ook de bekende ‘knikjes’ in de schouderlijn kennen we. Als tegenwicht op de nogal robuust uitziende onderste helft van de auto, geldt een bovenzijde met veel lichtinval door de ruim bemeten raampartijen. De opengewerkte BMW-nieren zijn gigantisch, terwijl de voor- en achterlichtunits tot een minimum zijn geknepen. Minimalistisch Een snelle blik in het ... Het bericht BMW Vision iNext laat zich te vroeg zien verscheen eerst op Carros.
14/09 01u30  Nog meer keus voor grote families: de zevenzits GLE-Klasse Als je met je grote familie luxueus over de weg wilt zoeven is er tegenwoordig van alles te krijgen. Want ook de nieuwe Mercedes-Benz GLE-Klasse is er als zevenzitter.De Mercedes-Benz GLE-Klasse is in een nieuwe jas gestoken en daarbij zijn de Duitsers niet vergeten om ook aan de binnenruimte te werken. Zo is de wielbasis met 6 centimeter toegenomen en dat resulteert in flink wat bagageruimte. Standaard kun je liefst 825 liter verstouwen. Met de achterbank plat kom je zelfs op een enorme 2.055 liter. Je kunt al die beschikbare ruimte gebruiken voor koffers of boodschappen, maar natuurlijk ook om passagiers te vervoeren. Dankzij een derde zitrij wordt de GLE-Klasse namelijk opeens een zevenzitter. Zevenzitter Daarmee doet Mercedes-Benz mee aan de trend van de derde zitrij die we eerder dit jaar zagen bij onder meer de BMW X5 en de Lexus RX 450hL. Lexus doet het overigens wel net even anders dan de Duitse merken, want de Japanners plakken voor de zevenzitter de letter ‘L’ achter de type-aanduiding. De Lexus RX 450hL elf centimeter langer dan de reguliere versie van de SUV. Ook de achterruit is steiler geplaatst in de Lexus om echt zeven volwassenen plaats te kunnen bieden. EQ ... Het bericht Nog meer keus voor grote families: de zevenzits GLE-Klasse verscheen eerst op Carros.
14/09 00u00  BMW’s vanaf maart uitgerust met slimme persoonlijke assistent Praten tegen je auto is van alle tijden, maar een antwoord terug verwachten is nieuw. BMW rust haar auto’s vanaf volgend voorjaar uit met de Intelligent Personal Assistant. ‘Hey BMW’. Met die uitspraak wek je de slimme persoonlijke assistent straks tot leven. Vanaf maart 2019 is elke nieuwe BMW er mee uitgerust, waarmee je spraakgestuurd allerlei opdrachten uit kunt laten voeren. ‘Hey BMW, Ik heb het koud’ resulteert bijvoorbeeld erin dat de auto zelfstandig de kachel aanzet. Je kunt ook vragen waar het dichtsbijzijnde pompstation is, een vrije parkeerplek en hoe bepaalde functies in de auto werken en of het oliepeil nog goed is. In eerste instantie zijn de commando’s nog beperkt, maar de bedoeling is dat in de toekomst de Intelligent Personal Assistant steeds slimmer wordt. Zo zal de assistent tips geven hoe je zuiniger kunt rijden en actief je op gevaren of problemen wijzen. Als er onderhoud aan de auto nodig is, wordt dat ook gemeld. Piet of Annie De bedoeling is ook dat het systeem je voorkeuren opslaat en daar naar handelt. Als je een bepaalde route prettig vindt, dan weet de assistent dat en zal daar de volgende keer rekening mee houden in de routebegeleiding. Ook ... Het bericht BMW’s vanaf maart uitgerust met slimme persoonlijke assistent verscheen eerst op Carros.
13/09 21u30  Kia doet sportief met de Ceed GT Een supersonische hothatch is de nieuwe Kia Ceed GT niet – daarvoor is z’n vermogen van 204 pk net te min – maar voldoende sportief is de nieuweling zeker.Kia schopte het halverwege dit jaar tot een heus top-5 merk in Nederland. En dat is een behoorlijke prestatie voor een automerk dat pas 25 jaar geleden voet aan wal in Europa zette. De groei van Kia werd ruim een decennium geleden ingezet met een nieuwe vormtaal – de tiger nose grille – gekoppeld aan veel waar voor je geld. De standaard 7 jaar garantie trekt namelijk veel kopers over de streep en met de bouw- en rijkwaliteit van de moderne Kia’s zit het ook meer dan goed. De nieuwe Ceed wordt alom geprezen en ook de Stinger – de eerste echt sportieve Kia – slaat qua prestaties en vormgeving totaal geen modderfiguur. Kia Ceed GT Haar sportieve karakter benadrukt Kia de laatste jaren steeds nadrukkelijker. Met de bovengenoemde Stinger natuurlijk, maar ook met de nieuwe Kia Ceed GT die vanaf begin volgend jaar in de showroom staat. De vijfdeurs hatchback heeft geen pretenties een ware hothatch te zijn, maar met z’n vermogen van 204 pk en koppel van 265 Nm wil ... Het bericht Kia doet sportief met de Ceed GT verscheen eerst op Carros.
13/09 05u15  Na Audi komt ook Lexus met digitale buitenspiegels Audi presenteert over een klein week de elektrische e-tron. Een van de noviteiten op het model zijn camera’s die de traditionele buitenspiegels vervangen. Ook Lexus past die innovatie vanaf volgende maand toe op haar Japanse ES.Moderne auto’s hangen al vol met sensoren en camera’s, dus waarom zouden er daar geen twee bij kunnen? De trend is dat buitenspiegels worden vervangen door camera’s waarvan de beelden te bekijken zijn op kleine schermpjes in de hoeken in het interieur. Bij de Audi e-tron is dat al het geval én bij de Lexus ES die voor Japan bedoeld is. Laatstgenoemde komt daar al volgende maand op de markt, terwijl de e-tron pas aankomend voorjaar de weg op gaat. Overigens is de technologie van de ‘digitale buitenspiegel’ lang niet overal ter wereld goedgekeurd. In Japan mag het, in Europa ook, maar in de VS nog niet. Pioniers Hoewel beide merken pionieren met de digitale buitenspiegels op productiemodellen (we zagen de techniek al eerder terug komen op prototypes en de exotische Volkswagen XL1), pakken ze de afwerking compleet anders aan. De Japanners kiezen voor twee pontificale losse schermen in het interieur terwijl Audi ze netjes heeft weggewerkt in de zijpanelen.Het voordeel van de camera’s is ... Het bericht Na Audi komt ook Lexus met digitale buitenspiegels verscheen eerst op Carros.
13/09 00u00  ‘Platgeslagen’ Volvo 360c is bed op wielen Ook Volvo maakt zich er schuldig aan: het introduceren van conceptmodellen die ver in de toekomst kijken. De autonoom rijdende Volvo 360c is zowel een kantoor, bed, woonkamer als entertainmentruimte op wielen.De wereld verstedelijkt. Doordat de steden groter en drukker worden, komt er een grote druk op de leefbaarheid te staan. Volvo denkt dat de 360c kan helpen om juist niet voor een woning in de stad te kiezen. Het elektrisch aangedreven studiemodel is namelijk een lage, langgerekte zelfrijdende auto waar je makkelijk een paar uurtjes in door wilt brengen. Je kunt dus best een stuk buiten de stad wonen, want de 360c tover je snel om in een slaapplek. Liever een kantoor op wielen? Dat kan ook. En wie graag een film kijkt of muziek luistert, komt ook aan zijn trekken. In een huiselijke setting wel te verstaan. Eersteklas privécabine Volvo denkt bovendien dat de zelfrijdende auto een alternatief is voor korte zakenreizen per vliegtuig: “Hoe mooi zou het zijn: een wereld waarin lange afstanden zijn af te leggen zonder vliegtuigen en luchthavens. Een wereld zonder wachtrijen en beveiligingscontroles op het vliegveld. Niet reizen in lawaaierige, krappe vliegtuigen, maar van deur tot deur in een eigen eersteklas privécabine.” Het bericht ‘Platgeslagen’ Volvo 360c is bed op wielen verscheen eerst op Carros.
12/09 17u15  Grapje uit Down Under:  de Hyundai Santa Fe Cabriolet Voor een reclamespot heeft Hyundai in Australië het dak van een Sante Fe gesloopt. En het resultaat mag er zijn: een heuse zevenzits cabriolet.U vraagt het zich wel eens af, hoe ze bepaalde beelden in autoreclames nu precies schieten. Vaak wordt er gebruik gemaakt van computeranimaties die op een zogenoemde Blackbird worden geprojecteerd, maar soms komt er ouderwets hak- en zaagwerk aan te pas om een mooi beeld te schieten. Zo wilde Hyundai af van het dak van een Santa Fe om bepaalde camerashots mogelijk te maken. Zevenzits cabrio Dat het dakloze uiterlijk de Santa Fe prima staat, bewijzen beelden van het Australische Caradvice. Zeker zonder inzittenden is de lijn van de Santa Fe cabrio behoorlijk geslaagd. Als er zeven mensen plaatsnemen in de zomerse versie, doet de auto wat olijk aan, maar hopelijk inspireert het de Koreanen toch om een Santa Fe cabrio echt uit te brengen. Het bericht Grapje uit Down Under:  de Hyundai Santa Fe Cabriolet verscheen eerst op Carros.
12/09 01u30  Helaas! Bugatti gaat geen 16-cilinder meer bouwen Volgens Stephan Winkelmann, de topman bij Bugatti, zal zijn merk nooit meer een 16-cilinder bouwen. Steeds strenger worden emissie-eisen liggen ten grondslag aan het besluit.Zowel de huidige Bugatti Chiron als de Divo hebben een 16-cilinder aan boord. Het vormt de basis voor uitbundige prestaties. Maar er is slecht nieuws voor de liefhebbers van de iconische W16; de krachtbron zal in de toekomst niet vervangen worden door een nieuw exemplaar. Volgens de CEO van Bugatti, Stephan Winkelmann, “zal wetgeving leiden tot radicale stappen voor iedereen”. Winkelmann vertelde het Australische CarAdvice bovendien dat “als je aan het front van geavanceerde technologie wilt meespelen, is het belangrijk om het juiste moment te kiezen voor veranderingen.” De topman hint daarbij op het gebruik van elektrificatie. “Als het gewicht van batterijen snel lager wordt – en dat is het geval – kan de emissie verminderen tot een niveau dat acceptabel is. En dan is hybridisering een goede zaak.” Om daar aan toe te voegen “het moet wel een adequate oplossing zijn voor mensen die vandaag de dag Bugatti’s kopen”. Pk-wedloop Hoewel de W16 niet vervangen gaat worden voor een nieuw exemplaar, lijkt het erop alsof Bugatti voorlopig nog wilde plannen heeft met de huidige 16-cilinder. ... Het bericht Helaas! Bugatti gaat geen 16-cilinder meer bouwen verscheen eerst op Carros.
12/09 00u00  Volledig elektrisch. Dit is de Mercedes-Benz EQC En daar is nóg een luxe SUV met een stekker. Na de volledig elektrische I-Pace van Jaguar en de aankomende e-tron van Audi, komt Mercedes-Benz met haar EQC. Bij Mercedes-Benz staan er de komende jaren flink wat elektrisch aangedreven modellen op het programma. Ze zullen vallen binnen de EQ-reeks. De eerste EQ is de EQC: een vijfzits SUV met een reikwijdte van circa 400 kilometer. Dan heb je te maken met de EQC 400 4Matic, want de Duitsers zijn van plan om te gaan werken met diverse elektromotoren en dus verschillende vermogensafgiftes. De EQC 400 4Matic krijgt in ieder geval 408 pk mee en 765 Nm aan koppel. Het 80 kWh lithium-ion-accupakket zal voor alle varianten hetzelfde zijn. Zwaar De vierwielaangedreven Mercedes-Benz EQC is behoorlijk rap van z’n plaats met een 0-100 km/u sprint van 5,1 tellen, maar legt het op dat gebied net af tegen de Jaguar I-Pace. Dat model doet er 4,8 seconden over. Dat de EQC niet sneller is, heeft veel te maken met z’n gewicht. Met 2.420 kilo is het een heuse mastodont. Toch moet een actieradius van 400 kilometer haalbaar zijn, volgens de WLTP-waarden. Eén pedaal De bestuurder van de EQC heeft de beschikking over ... Het bericht Volledig elektrisch. Dit is de Mercedes-Benz EQC verscheen eerst op Carros.
12/09 00u00  BMW toont details iNext Twee jaar geleden vierde BMW haar eeuwfeest met de Vision Next 100; een vrij radicale blik op de toekomst. In het verlengde presenteert het binnenkort de iNext: een volledig elektrich studiemodel dat in 2021 echt de weg op moet.Zo extreem als de Vision Next 100 die BMW in 2016 presenteerde, zal de iNext niet worden. Maar vooruitstrevend moet de vaandeldrager der elektromodellen bij BMW wel zijn. Als de auto in 2021 in de showroom staat, zal de iNext waarschijnlijk verregaand autonoom te rijden zijn en een elektrische actieradius van zo’n 700 kilometer kennen. Bovendien is de auto extreem connectief. Coupé-SUV? De conceptversie van de BMW iNext wordt dit jaar onthuld, al is nog niet zeker waar dat zal zijn. Voor de hand ligt de autobeurs van Parijs of Los Angeles. In aanloop op de onthulling laat BMW al een paar details zien van de iNext in de vorm van een schimmige blik van de voor-en achterzijde. Aan de voorkant zien we flinke BMW-nieren omlijst door een blauwe lichtbaan. Verder lijkt de iNext wel iets van de lijnen van een coupé-SUV mee te krijgen. Aan de achterkant komen de blauwe lichtbanen weer terug en zien we smalle led-banen als verlichting. EV-offensief ... Het bericht BMW toont details iNext verscheen eerst op Carros.
Laatste update: dinsdag 18 september 2018, 20u45


Oudere hoofdpunten

Verbergen Tonen
Geen oude hoofdpunten gevonden.


Zoeken


Weer & Verkeer



Verkeerscentrum >
Flitsers >

Meest gelezen

4x Grapje uit Down Under:  de Hyundai Santa Fe Cabriolet12/09 17u15 - Carros: Voor een reclamespot heeft Hyundai in Australië het dak van een Sante Fe gesloopt. En het resultaat mag er zijn: een heuse zevenzits cabriolet.U vraagt het zich wel eens af, hoe ze bepaalde beelden in autoreclames nu precies schieten. Vaak wordt er gebruik gemaakt van computeranimaties die op een zogenoemde Blackbird worden geprojecteerd, maar soms komt er ouderwets hak- en zaagwerk aan te pas om een mooi beeld te schieten. Zo wilde Hyundai af van het dak van een Santa Fe om bepaalde camerashots mogelijk te maken. Zevenzits cabrio Dat het dakloze uiterlijk de Santa Fe prima staat, bewijzen beelden van het Australische Caradvice. Zeker zonder inzittenden is de lijn van de Santa Fe cabrio behoorlijk geslaagd. Als er zeven mensen plaatsnemen in de zomerse versie, doet de auto wat olijk aan, maar hopelijk inspireert het de Koreanen toch om een Santa Fe cabrio echt uit te brengen. Het bericht Grapje uit Down Under:  de Hyundai Santa Fe Cabriolet verscheen eerst op Carros.
3x BMW toont details iNext12/09 00u00 - Carros: Twee jaar geleden vierde BMW haar eeuwfeest met de Vision Next 100; een vrij radicale blik op de toekomst. In het verlengde presenteert het binnenkort de iNext: een volledig elektrich studiemodel dat in 2021 echt de weg op moet.Zo extreem als de Vision Next 100 die BMW in 2016 presenteerde, zal de iNext niet worden. Maar vooruitstrevend moet de vaandeldrager der elektromodellen bij BMW wel zijn. Als de auto in 2021 in de showroom staat, zal de iNext waarschijnlijk verregaand autonoom te rijden zijn en een elektrische actieradius van zo’n 700 kilometer kennen. Bovendien is de auto extreem connectief. Coupé-SUV? De conceptversie van de BMW iNext wordt dit jaar onthuld, al is nog niet zeker waar dat zal zijn. Voor de hand ligt de autobeurs van Parijs of Los Angeles. In aanloop op de onthulling laat BMW al een paar details zien van de iNext in de vorm van een schimmige blik van de voor-en achterzijde. Aan de voorkant zien we flinke BMW-nieren omlijst door een blauwe lichtbaan. Verder lijkt de iNext wel iets van de lijnen van een coupé-SUV mee te krijgen. Aan de achterkant komen de blauwe lichtbanen weer terug en zien we smalle led-banen als verlichting. EV-offensief ... Het bericht BMW toont details iNext verscheen eerst op Carros.
3x ‘Platgeslagen’ Volvo 360c is bed op wielen13/09 00u00 - Carros: Ook Volvo maakt zich er schuldig aan: het introduceren van conceptmodellen die ver in de toekomst kijken. De autonoom rijdende Volvo 360c is zowel een kantoor, bed, woonkamer als entertainmentruimte op wielen.De wereld verstedelijkt. Doordat de steden groter en drukker worden, komt er een grote druk op de leefbaarheid te staan. Volvo denkt dat de 360c kan helpen om juist niet voor een woning in de stad te kiezen. Het elektrisch aangedreven studiemodel is namelijk een lage, langgerekte zelfrijdende auto waar je makkelijk een paar uurtjes in door wilt brengen. Je kunt dus best een stuk buiten de stad wonen, want de 360c tover je snel om in een slaapplek. Liever een kantoor op wielen? Dat kan ook. En wie graag een film kijkt of muziek luistert, komt ook aan zijn trekken. In een huiselijke setting wel te verstaan. Eersteklas privécabine Volvo denkt bovendien dat de zelfrijdende auto een alternatief is voor korte zakenreizen per vliegtuig: “Hoe mooi zou het zijn: een wereld waarin lange afstanden zijn af te leggen zonder vliegtuigen en luchthavens. Een wereld zonder wachtrijen en beveiligingscontroles op het vliegveld. Niet reizen in lawaaierige, krappe vliegtuigen, maar van deur tot deur in een eigen eersteklas privécabine.” Het bericht ‘Platgeslagen’ Volvo 360c is bed op wielen verscheen eerst op Carros.
3x BMW’s vanaf maart uitgerust met slimme persoonlijke assistent14/09 00u00 - Carros: Praten tegen je auto is van alle tijden, maar een antwoord terug verwachten is nieuw. BMW rust haar auto’s vanaf volgend voorjaar uit met de Intelligent Personal Assistant. ‘Hey BMW’. Met die uitspraak wek je de slimme persoonlijke assistent straks tot leven. Vanaf maart 2019 is elke nieuwe BMW er mee uitgerust, waarmee je spraakgestuurd allerlei opdrachten uit kunt laten voeren. ‘Hey BMW, Ik heb het koud’ resulteert bijvoorbeeld erin dat de auto zelfstandig de kachel aanzet. Je kunt ook vragen waar het dichtsbijzijnde pompstation is, een vrije parkeerplek en hoe bepaalde functies in de auto werken en of het oliepeil nog goed is. In eerste instantie zijn de commando’s nog beperkt, maar de bedoeling is dat in de toekomst de Intelligent Personal Assistant steeds slimmer wordt. Zo zal de assistent tips geven hoe je zuiniger kunt rijden en actief je op gevaren of problemen wijzen. Als er onderhoud aan de auto nodig is, wordt dat ook gemeld. Piet of Annie De bedoeling is ook dat het systeem je voorkeuren opslaat en daar naar handelt. Als je een bepaalde route prettig vindt, dan weet de assistent dat en zal daar de volgende keer rekening mee houden in de routebegeleiding. Ook ... Het bericht BMW’s vanaf maart uitgerust met slimme persoonlijke assistent verscheen eerst op Carros.
3x Jaguar Land Rover fleurt klassiekers op met modern infotainment18/09 00u00 - Carros: Als je in een klassieke Jaguar of Land Rover rijdt, betekent dat niet dat je wars bent van moderne technieken, meent Jaguar Land Rover. Speciaal voor haar ‘oudjes’ introduceert het concern daarom moderne infotainmentsystemen in een nostalgisch jasje. Jaguar liet recent weten dat de Jaguar E-Type Zero ook echt in productie gaat. Dezelfde lijnen als de klassieker, maar dan compleet nieuw geproduceerd. En bovendien voorzien van een elektrische aandrijflijn. Zo laat Jaguar oud en nieuw haarfijn in elkaar overlopen. Dat een klassieker best over moderne techniek mag beschikken is ook het idee achter een ander project van de Britten. Beide automerken brengen een aantal moderne infotainmentsystemen op de markt die op maat zijn gemaakt voor oude modellen. Smartphone-integratie Zover mogelijk oogt de behuizing van de systemen klassiek, maar ook moderne knoppen of een touchscreen ontbreken niet. De technologie die Jaguar Land Rover aanbiedt is namelijk modern. Zo kun je voor je klassieker DAB/DAB+, Bluetooth, smartphone-integratie en navigatie bestellen. Gevat dus in een single-DIN unit. Oude speakers Hoewel de muziekkwaliteit vast kraakhelder is, blijf je natuurlijk wel afhankelijk van het oude speakersysteem in je klassieker. Goedkoop is het moderne infotainment evenmin. Vanaf zo’n 1.300 euro zijn de Classic Infotainment Systems te ... Het bericht Jaguar Land Rover fleurt klassiekers op met modern infotainment verscheen eerst op Carros.
3x Arabieren steken nu hun geld in Lucid Motors18/09 00u30 - Carros: Het Saudische staatsinvesteringsfonds PIF werd nog maar kort geleden genoemd als grote investeerder bij Tesla. Nu dat niet doorgaat, steken de Arabieren minimaal 1 miljard dollar in Tesla-rivaal Lucid Motors. Toen topman Elon Musk van Tesla vorige maand liet weten dat zijn bedrijf wellicht van de beurs zou gaan verdwijnen, viel al de naam van het Saudische PIF. Het PIF – kort voor Public Investment Fund – zou flink investeren in Tesla. Dat gebeurde uiteindelijk niet en nu heeft het PIF een flinke som geld over, zo lijkt. Het PIF meldt namelijk dat het meer dan één miljard dollar investeert in Lucid Motors. Volgens de Arabieren is een investering in de fabrikant van elektrische auto’s interessant omdat de oliestaat niet meer afhankelijk wil zijn van ruwe olie. Saudi-Arabië wil bouwen aan een milieuvriendelijke economie. Het PIF benadrukt bij de investering dat het niet alleen een financiële partner is, maar ook een strategische. Lucid Air Het geld wordt de komende tijd in drie zaken gestoken: de ontwikkeling van het eerste elektrische model van Lucid Motors, de bouw van een fabriek in Arizona en de uitrol van een wereldwijde retailstrategie. Daarbij moet de Lucid Air in 2020 eerst in de VS verkocht ... Het bericht Arabieren steken nu hun geld in Lucid Motors verscheen eerst op Carros.
1x Helaas! Bugatti gaat geen 16-cilinder meer bouwen12/09 01u30 - Carros: Volgens Stephan Winkelmann, de topman bij Bugatti, zal zijn merk nooit meer een 16-cilinder bouwen. Steeds strenger worden emissie-eisen liggen ten grondslag aan het besluit.Zowel de huidige Bugatti Chiron als de Divo hebben een 16-cilinder aan boord. Het vormt de basis voor uitbundige prestaties. Maar er is slecht nieuws voor de liefhebbers van de iconische W16; de krachtbron zal in de toekomst niet vervangen worden door een nieuw exemplaar. Volgens de CEO van Bugatti, Stephan Winkelmann, “zal wetgeving leiden tot radicale stappen voor iedereen”. Winkelmann vertelde het Australische CarAdvice bovendien dat “als je aan het front van geavanceerde technologie wilt meespelen, is het belangrijk om het juiste moment te kiezen voor veranderingen.” De topman hint daarbij op het gebruik van elektrificatie. “Als het gewicht van batterijen snel lager wordt – en dat is het geval – kan de emissie verminderen tot een niveau dat acceptabel is. En dan is hybridisering een goede zaak.” Om daar aan toe te voegen “het moet wel een adequate oplossing zijn voor mensen die vandaag de dag Bugatti’s kopen”. Pk-wedloop Hoewel de W16 niet vervangen gaat worden voor een nieuw exemplaar, lijkt het erop alsof Bugatti voorlopig nog wilde plannen heeft met de huidige 16-cilinder. ... Het bericht Helaas! Bugatti gaat geen 16-cilinder meer bouwen verscheen eerst op Carros.
1x Nog meer keus voor grote families: de zevenzits GLE-Klasse14/09 01u30 - Carros: Als je met je grote familie luxueus over de weg wilt zoeven is er tegenwoordig van alles te krijgen. Want ook de nieuwe Mercedes-Benz GLE-Klasse is er als zevenzitter.De Mercedes-Benz GLE-Klasse is in een nieuwe jas gestoken en daarbij zijn de Duitsers niet vergeten om ook aan de binnenruimte te werken. Zo is de wielbasis met 6 centimeter toegenomen en dat resulteert in flink wat bagageruimte. Standaard kun je liefst 825 liter verstouwen. Met de achterbank plat kom je zelfs op een enorme 2.055 liter. Je kunt al die beschikbare ruimte gebruiken voor koffers of boodschappen, maar natuurlijk ook om passagiers te vervoeren. Dankzij een derde zitrij wordt de GLE-Klasse namelijk opeens een zevenzitter. Zevenzitter Daarmee doet Mercedes-Benz mee aan de trend van de derde zitrij die we eerder dit jaar zagen bij onder meer de BMW X5 en de Lexus RX 450hL. Lexus doet het overigens wel net even anders dan de Duitse merken, want de Japanners plakken voor de zevenzitter de letter ‘L’ achter de type-aanduiding. De Lexus RX 450hL elf centimeter langer dan de reguliere versie van de SUV. Ook de achterruit is steiler geplaatst in de Lexus om echt zeven volwassenen plaats te kunnen bieden. EQ ... Het bericht Nog meer keus voor grote families: de zevenzits GLE-Klasse verscheen eerst op Carros.
1x Weekendtip: The Art of Performance Tour18/09 20u45 - Carros: Jaguar’s meest recente aanwinst is de volledig elektrische I-Pace. Dat veelbesproken model staat, samen met de XE, XF, F-Pace en E-Pace, centraal tijdens de The Art of Performance Tour op 13 en 14 oktober in Lelystad.De lijfspreuk van het bekende Britse merk Jaguar is ‘The Art of Performance’. Daarmee wil Jaguar zeggen dat haar auto’s opvallend zijn vormgegeven én sportief zijn. Het meest recente voorbeeld is de I-Pace. De eerste volledige elektrische SUV van het merk heeft een design dat zeer in de smaak valt en dat koppelt aan een dynamisch rijgedrag. De twee elektromotoren aan boord van de I-Pace, zijn samen goed voor vermogen van 400 pk en een koppel van 700 Nm. De spurt van nul naar honderd verloopt in 4,8 seconden. F-Pace Van een zelfde lichtvoetigheid is de F-Pace, de eerste en grootste SUV van Jaguar. Bij zijn introductie een paar jaar geleden werd de F-Pace net als de I-Pace zeer goed ontvangen. Zelf schreven wij erover dat hij beter dan de benchmark is. Een van z’n geheimen? De aluminium basisarchitectuur; dezelfde als de XE en XF. Met een gewicht vanaf 1.665 kilogram is de F-Pace de lichtste auto in zijn klasse en dat vertaalt zich naar ... Het bericht Weekendtip: The Art of Performance Tour verscheen eerst op Carros.
0x Volledig elektrisch. Dit is de Mercedes-Benz EQC12/09 00u00 - Carros: En daar is nóg een luxe SUV met een stekker. Na de volledig elektrische I-Pace van Jaguar en de aankomende e-tron van Audi, komt Mercedes-Benz met haar EQC. Bij Mercedes-Benz staan er de komende jaren flink wat elektrisch aangedreven modellen op het programma. Ze zullen vallen binnen de EQ-reeks. De eerste EQ is de EQC: een vijfzits SUV met een reikwijdte van circa 400 kilometer. Dan heb je te maken met de EQC 400 4Matic, want de Duitsers zijn van plan om te gaan werken met diverse elektromotoren en dus verschillende vermogensafgiftes. De EQC 400 4Matic krijgt in ieder geval 408 pk mee en 765 Nm aan koppel. Het 80 kWh lithium-ion-accupakket zal voor alle varianten hetzelfde zijn. Zwaar De vierwielaangedreven Mercedes-Benz EQC is behoorlijk rap van z’n plaats met een 0-100 km/u sprint van 5,1 tellen, maar legt het op dat gebied net af tegen de Jaguar I-Pace. Dat model doet er 4,8 seconden over. Dat de EQC niet sneller is, heeft veel te maken met z’n gewicht. Met 2.420 kilo is het een heuse mastodont. Toch moet een actieradius van 400 kilometer haalbaar zijn, volgens de WLTP-waarden. Eén pedaal De bestuurder van de EQC heeft de beschikking over ... Het bericht Volledig elektrisch. Dit is de Mercedes-Benz EQC verscheen eerst op Carros.

Statistieken

Artikels:
33925
Gelezen:
19711
Aantal lezers nu:
76






Contact  - Sitemap  - RSS  - Twitter  - Disclaimer   Hoofdpunten.be © 2005-2018 Naar boven