vrijdag 26 april 2019, week 17


U bent nu hier: Meer nieuws van Gamequarter.be

Laatste updatecontrole: vandaag om 12u15
 

Gamequarter.be

Verbergen Tonen
26/04 07u15  Reign of the Succubus is nu in de aanbieding op MangaGamer Reign of the Succubus, alweer de zesde erotische game die dit jaar door uitgever Kagura Games naar het Westen is gehaald, is vanaf vandaag te koop. En om dat te vieren, krijg je nu korting wanneer je het spel koopt op MangaGamer. Normaal ben je $9.95 kwijt als je Reign of the Succus hier koopt, maar gedurende de launch week haalt men hier 15% vanaf. Daardoor ben je slechts $8.45 kwijt als je het spel aan jouw collectie wilt toevoegen. Dat is toch een leuke besparing. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door MangaGamer, Kagura Games of Technobrake, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
26/04 07u15  Persona 5: Scramble - The Phantom Strikers is de derde P5 spin-off Na het succes van Persona 4: Golden op de PlayStation Vita, besloot Atlus helemaal los te gaan. De game kreeg daarom een dungeon crawler spin-off, een dans game en twéé fighters. De dans game Persona 5 hebben we al gerecenseerd en de dungeon crawler is reeds onderweg, maar de volgende spin-off is geen fighter. In plaats van Arc System Works werd namelijk Omega Force ingeschakeld en daaruit kan eigenlijk maar een type game voortvloeien: een musou fighter. En inderdaad, wanneer we de trailer van Persona 5: Scramble - The Phantom Strikers zien, zien we hoe Joker het opneemt tegen hordes vijanden. Maar we zien ook een mysterieus meisje dat ongetwijfeld een belangrijke rol zal gaan spelen.
26/04 07u00  Leer alles wat je moet weten over Fade to Silence Aankomende dinsdag verschijnt Fade to Silence, een nieuwe post-apocalyptische survival game die door THQ Nordic Games (Red Faction, Painkiller, Darksiders) wordt uitgegeven. Mocht je dit spel echter niet gevolgd hebben, dan heb je nu alsnog de kans om bijgepraat te worden. In deze video leer je over de mechanics, het verhaal en de wereld van Fade to Silence. Zo ontdekken we dat er een soort permadeath is, waarom de wereld naar de knoppen is gegaan en wie jij bent. Of de game goed is ontdekken we echter pas eens die verschijnt.
25/04 23u30  Vaporum First-person dungeon crawlers als Demon Gaze, Sword of Stranger City en Operation Abyss hebben allen iets met elkaar gemeen buiten de logische gameplay-elementen: hun moeilijkheidsgraad. Met de Etrian Untold-games als de opvallende uitzondering, staat dit genre bekend om zijn grind en de pieken in de moeilijkheidsgraad. En juist daardoor zijn veel mensen bang om het een kans te geven. Vaporum is allicht de perfecte game om als introductie te dienen. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat Vaporum makkelijk is. Vanaf het eerste moment dat je als geheugenloze drenkeling een gigantische metalen constructie binnenwandelt, staat alles wat je tegenkomt je naar het leven. Bewapend met een exo-suit, een paar wapens en een beperkte hoeveelheid ammunitie vecht je zo naar de top van de toren. Wie ben ik? Als je de samenvatting van het verhaal een tikkeltje summier vindt, kan ik je dat niet kwalijk nemen. Dit is echter alle informatie die we krijgen wanneer ons avontuur begint. Wat er is gebeurd en wie jij bent kom je niet te weten middels standaard expositie, maar middels (audio)logs die je kunt vinden en waarvan je inhoud een beeld schetst van de gebeurtenissen die aan de game vooraf zijn gegaan. Deze opzet werkt uitstekend, daar dit het gevoel versterkt dat je als enige mens bent overgebleven in deze metalen monstruositeit, al laat de voice acting te wensen over. De cast heeft duidelijk talent, met de diepe stem van Sebastian Ruiz Hernandez als absoluut hoogtepunt, maar slaagt er niet in de emotie goed over te brengen. Het verhaal dat op deze manier verteld wordt is niet bijster origineel, maar weet voldoende te intrigeren om de pakweg tien uur die je nodig hebt om Vaporum te voltooien te ondersteunen. En dat is maar goed ook! De omgevingen hebben namelijk allen dezelfde weinig variatie op het gebied van visuals, wat logisch is gezien dat je een gebouw verkent. Gelukkig belemmert dit verder geenszins de gameplay. Goed nadenken Hoewel alle twaalf vloeren die je moet verkennen in Vaporum eenzelfde visuele presentatie hebben, hebben ze evengoed elk hun eigen thema. Op de begane grond vind je vooral gangetjes en kleine kamers, welke ongetwijfeld zouden worden gebruikt voor bezoekers en opslag, terwijl je op hogere vloeren testkamers en de machinekamer vindt. Hiermee worden puzzels gebouwd die in de meeste gevallen mooi in de omgeving passen en welke je aanmoedigen om te verkennen. Je hebt immers zelden alle stukjes direct in handen. Waar Vaporum mee imponeert, is de simpliciteit van diens hersenkrakers. De oplossingen liggen vaak, en soms zelfs letterlijk, voor hand, maar brachten mijn progressie desondanks meermaals tot een halt. Wij als gamers zijn namelijk zo gewend om moeilijk te denken, dat het soms makkelijk is om alles wat letterlijk voor onze neus ligt als dusdanig te registreren. Het devies is dan ook om rustig, methodisch en zorgvuldig te werk te gaan, waarmee ik tevens doel op combat. Stap voor stap Een gameplay-element dat nagenoeg alle first-person dungeon crawlers met elkaar gemeen hebben, is dat ze turn-based zijn en zich afspelen op een grid. Voor Vaporum gaat deze vlag slechts voor de helft op. Het grid-systeem, waarmee je over vakjes beweegt en waarbij je aanvallen een bepaald bereik hebben, is precies zoals je het zou verwachten. Van turn-based combat is echter geen sprake. Aanvallen komen met een cooldown, dus je kunt ze niet non-stop lanceren, maar daarmee stopt de lijst van beperkingen. Het gevolg is een game met een heel andere dynamiek dan we gewend zijn. Vechten in Vaporum is het leren van de patronen van je tegenstander en zo mogelijk om ze heen bewegen en in de zij- en achterkant aanvallen om er een uithoudingsstrijd van te maken, hetgeen op momenten lastig is door de ouderwetse besturing op zoiets als een gevoelige analoge stick. Buiten dat doet het echter erg denken aan de games van vroeger, die je je enkel door voldoende oefening eigen kon maken. Vaporum is op de normale moeilijkheidsgraad niet zó onvergefelijk, maar vereist wel dat de speler actief oplet en niet half slapend in zijn stoel zit. Mocht je de game op casual spelen, dan kun je er echter letterlijk doorheen slapen, terwijl er ook talloze mogelijkheden zijn om de game lastiger voor jezelf te maken. En ook daarmee is het een progressieve game binnen diens genre. Dus? Wanneer deeltje twee? Conclusie:  Vaporum bedient een waarschijnlijk alsmaar kleiner wordende niche-groep, die de ouderwetse grid-based first-person dungeon crawler nog lang niet beu is, maar probeert tevens zijn eigen smaak toe te voegen. Dit doet het enerzijds met een gevechtssysteem dat actiever is dan we van de game gewend zijn en anderzijds door je in een situatie te plaatsen waarin je alleen op jezelf bent aangewezen. Het resultaat is een degelijke game die enigszins getemperd wordt door de DualShock 4 en diens voice acting.
25/04 14u15  Days Gone De term PlayStation 4-exclusive is vandaag de dag in sommige opzichten meer een vloek dan een zegen. Dankzij games als Insomniacs Spider-Man, Uncharted 4: A Thief’s End en 2018’s God of War is de lat voor dergelijke games namelijk ontzettend hoog gelegd. Kan Days Gone, een nieuwe IP van een studio die al sinds de PS2 geen grote titels meer mocht ontwikkelen, hier realistisch gezien wel overheen springen? In Days Gone is de wereld overrompeld door Freakers: gemuteerde mensen die sterk doen denken aan zombies, maar nog leven, wiens spieren zich nog steeds ontwikkelen en welke nesten bouwen om zich in te huizen. Deze freaks doken voor het eerst twee jaar voor aanvang van de game op en hebben in no-time de beschaving zoals we die kennen gereduceerd tot overlevenden die zich ophouden in primitieve kampen. Twee van deze overlevenden zijn Deacon St. John en Boozeman, voormalige bikers én de hoofdpersonen van ons verhaal. On the road again Wanneer ons verhaal begint, is de mensheid er helemaal aan gewend dat het niet meer aan de top van de voedselketen staat. Freaks zijn de normaalste zaak van de wereld en hoewel niet wenselijk, heeft men ermee leren leven en ze leren doden. Zo ook ons duo, dat zich met zijn tweeën ophoudt in O’Leary Mountain en van daaruit de nabije omgeving uitkamt op zoek naar middelen om de dag door te komen. Ideaal gezien zouden de resterende mensen zich verenigd hebben om het voortbestaan van onze soort te garanderen, maar ik denk dat we allemaal zagen aankomen dat het niet zo gelopen is. Plunderaars, dieven, moordenaars en verkrachters hebben vrij spel en zelfs in deze nieuwe wereld weet religieus fanatisme angst in te boezemen bij de normale mens. Boozer valt vlak na aanvang van de game prooi aan zo’n groep cultisten, waardoor hij ernstig gewond raakt en je er plotseling alleen voor staat terwijl hij herstelt. En zo begint ons avontuur. In de schoenen van Deacon reis je door Farewell county in Oregon, Amerika, waar je jouw diensten beschikbaar stelt voor verschillende kampen in de regio. Deze zullen je vragen om leden te helpen die door plunderaars zijn gevangen, een object voor ze te vinden of een gebied te ontdoen van vijandelijk gepeupel. In ruil hiervoor krijg je credits, welke je kunt gebruiken om jezelf te voorzien van essentiële middelen om te overleven, zoals een betere motor om de wereld te doorkruisen, munitie en wapens en natuurlijk zaken als medicatie. Gelukkig doe je echter meer dan quests aan elkaar rijgen. Brother from another mother Een ding wat Days Gone uitstekend doet, is allerlei verschillende verhalen op een logische manieren met elkaar verweven. Je kunt vanuit kamp A naar punt B gaan om een quest te voltooien en de kans is groot dat je met meer missies terugkomt dan je waarmee je vertrok. Dit kan zijn omdat je onderweg een nest met Freakers tegenkomt, op een kamp van de vijand stuit of omdat een gebeurtenis tijdens die quest nieuwe vragen oproept die als gevolg voor nieuwe zijpaden zorgen. Het voltooien van een missie draagt dan ook in de meeste gevallen bij aan meerdere verhaallijnen, hetgeen het geheel ten goede komt en de lijn tussen story quest en side quests doet vervagen. Natuurlijk is er een hoofdverhaal – en de daaraan gerelateerde missies worden ook als dusdanig aangemerkt – maar enkel deze volgen is simpelweg geen optie door de manier waarop het spel is opgezet. En dat is goed, maar ook problematisch. Als je de game speelt zoals Sony Bend het bedoeld heeft, op je gemak terwijl je de wereld verkent, dan is deze organische manier van verhaalvertelling de perfect wijze om je naar elke uithoek af te laten reizen terwijl je om de haverklap nog meer zij-activiteiten ontdekt. Maar dat is enkel wanneer je de tijd neemt. Ben jij zo iemand die om wat voor reden dan ook niet de tijd heeft om rustig voor een game te gaan zitten, dan is de opzet van Days Gone een ware nachtmerrie. Zelfs al focus je je zoveel mogelijk op puur het hoofdverhaal dat voortvloeit uit Boozeman zijn aanvaring; dan nog zal je een dikke 25 uur bezig zijn om dit tot een goed einde te brengen, waarvan een aanzienlijk deel bestaat uit van locatie naar locatie reizen op je trouwe tweewieler. De vraag is echter of zo iemand, die speelt voor het verhaal, überhaupt wel zijn heil gaat vinden in dit spel. Storytime Als het op de verhalende content van Days Gone aankomt, is er aan kwantiteit geen gebrek. Zoals gezegd mag je toch al snel op 25 uur tellen als je er vaart in hebt. Maar dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit. De gebeurtenissen van Days Gone zijn degelijk geschreven, geloofwaardig in opzet en uitvoering en volgen een logisch verloop. En dat laatste is juist het probleem. Want hoewel niemand gebaat is bij een vertelsel dat zo van de pot gerukt is dat je drugs in je systeem moet hebben om het te volgen, is het wel zo fijn om zo nu en dan verrast te worden. Op dat vlak stelt de game echter consequent teleur. Belangrijke story beats komen en gaan en zijn vaak oprecht interessant om te volgen, maar zie je al van mijlenver aankomen. Als jij je kunt in vinden in de omschrijving van het eerste soort gamer hierboven, dan is dat jammer, maar niet rampzalig, daar de wereld de daadwerkelijke kern van de game is. Maar ben jij overduidelijk gamer-type twee, dan zullen de zijpaden die je moet bewandelen je des te zwaarder gaan vallen wanneer daaropvolgende verhalende delen niet weten te imponeren. Aan het einde van de wereld Ongeacht wat voor type speler je bent, dat je veel tijd zult doorbrengen in Farewell staat vast. En daarom ben ik blij te mogen melden dat dit deel van het spel niet teleurstelt. Binnen een gebied dat feitelijk één grote gemeente is, kan je maar beperkt variëren met zaken als flora en fauna, maar desondanks heb je genoeg afwisseling als het aankomt op locaties als steden, boerderijen en nieuwe nederzettingen. Deze zien er bovendien allemaal piekfijn uit, met de character models als het absolute hoogtepunt van de visuele presentatie, hetgeen enkel geëvenaard wordt door de doorgaans uitstekende voice acting. Het verkennen van al deze verschillende locaties, vooral degene die niet relevant zijn aan je huidige objective, levert je niet zelden waardevolle informatie op en kan je op de lange termijn helpen, doordat je bijvoorbeeld een nest vernietigt dat nieuwe freakers spawnt in de nabije omgeving. Combineer dit met, wederom, meer zijmissies die je op deze manier ontgrendelt en je hebt slechts zelden het gevoel dat een omweg maken niet de moeite waard was. Toch moet ik ook hierbij kanttekeningen plaatsen. In wereld die overrompeld is door Freakers mag je verwachten dat de mutanten een reële dreiging zijn gedurende jouw avontuur. Maar op een handjevol boss fights na is op de reguliere moeilijkheidsgraad niets minder waar. Freakers kunnen in een klap worden neergehaald met een goed geplande sluipaanval, waardoor je vaak moeiteloos complete nederzettingen kunt ontdoen van de lelijkerds zonder een kogel te lossen. Dit maakt hun ‘’overweldigende dreiging’’ in de dialogen soms enigszins lachwekkend. Maar zelfs wanneer je wel gespot wordt, is geen man overboord. Groepen Freakers kunnen moeiteloos worden neergehaald met een shotgun of machinegeweer, waarvoor je na enkele upgrades honderden kogels op zak kunt hebben. Zelfs volledige hordes kunnen met voldoende planning, kogels en voorraden worden ontmanteld, waardoor het soms moeilijk te bevatten is dat er nog altijd zoveel rondwandelen na twee jaar. Kogels en materialen die je kunt gebruiken voor crafting – in een overigens verschrikkelijk menu dat je bestuurt met de rechterstick terwijl de actie in slowmotion doorloopt – liggen namelijk letterlijk óveral. Je kunt geen verlaten dorp binnenwandelen zonder minimaal een medkit, twee verbandjes, meerdere brandbare stoffen en honkbalknuppel te zien liggen. En de nederzettingen maar klagen dat alles schaars is! Misschien moeten ze eens in de leer bij de bandieten, daar die altijd tot aan de tanden bewapend zijn en zelfs in kleine groepen een grotere dreiging zijn dan de mutanten ooit zijn. Performance Dat een open-wereld game bugs bevat, is iets waar we met zijn allen stiekem wel van uit gaan. Dergelijke spellen zijn te groots en complex om alles volledig te testen, waardoor we speling geven als het aankomt op technische mankementen. Days Gone is niet anders. We hebben de game op zowel de standaard PS4 als het Pro-model getest en liepen bij beide tegen beperkte problemen met clipping, pop-up en crashes aan. Bij de base PS4 kwamen hier ook lange laadtijden en lag bij, maar Sony heeft reeds laten weten dat de performance hiervan met een Day One patch zal worden bijgeschaafd. De impact hiervan is echter zo minimaal, dat dit geen invloed heeft op de score. Conclusie:  In grote lijnen is Days Gone een prima spel. Het verhaal is onderhoudend, de wereld is groot en relatief divers en er is een overvloed aan content. Maar eens je beter gaat kijken vallen al snel problemen op. Zo zijn de Freakers teleurstellend als vijanden, is het menu waarin je doet craften en van wapens wisselt een gedrocht en is het verloop van het verhaal voorspelbaar. Days Gone heeft zonder twijfel de productiewaarden die we verwachten van een first-party PS4-titel, maar mist iets speciaals om het boven zichzelf uit te laten stijgen, waardoor het een goed spel is, maar niets meer dan dat.
25/04 08u00  Days Gone krijgt extra content in de komende maanden Days Gone, de PS4-exclusieve survival game van Sony Bend, verschijnt morgen en gaat spelers de nodige tijd bezighouden. Maar zij die de game uitspelen, kunnen alvast uitkijken naar aanvullende content die na release gaat verschijnen. Sony heeft laten weten dat de game vanaf juni wekelijkse Bike, Horde en Combat challenges gaat krijgen, welke ongetwijfeld beloningen met zich meebrengen. Hiernaast komt er een vierde moeilijkheidsgraad, survival, welke survival vision, fast travel, de minimap en andere gemakkelijke indicators verwijderd, voor realistischere, maar ook lastigere ervaring.
25/04 08u00  We zien ze vliegen in de screenshots van Steambird Alliance Lees meer >
25/04 07u45  Deze influencers mochten aan de slag met de nieuwe Call of Duty Dat een nieuw jaar een nieuwe Call of Duty met zich meebrengt is net zo gewoon als dat de zon dagelijks opkomt in het Oosten. De vraag is dan ook niet óf, maar wanneer die wordt aangekondigd. Vermoedelijk zal dit niet lang meer gaan duren, daar Activision alvast enkele influencers heeft uitgenodigd om de game te spelen. Hierbij gaat het niet om bekende YouTubers, maar professionele sporters die feitelijk niets met games te maken hebben en ook niet inhoudelijk over de game mochten praten terwijl ze het promoten op social media. Maar toch moet die volgens hun heel erg goed zijn.
24/04 10u15  Tropico 6 El Presidente is terug! Dit keer heeft een nieuwe studio hem na vijf succesvolle delen weer aan de macht geholpen. Limbic Entertainment besloot in samenwerking met Kalypso Media om een frisse wind door te franchise te laten waaien, maar wilde tegelijkertijd niet al te veel aan de formule sleutelen. Is het de Duitse ontwikkelaar gelukt om Tropico naar een nieuw niveau te tillen, of is het simpelweg gewoon een nieuw deel met enkele aanpassingen? In Tropico ben je de president van een tropisch eiland, waarop jij alle touwtjes in handen hebt. Geen parlement dat je lastig valt dus. Waar je in eerste instantie moet zorgen om onafhankelijk te worden in het koloniale tijdperk, daar moet je daarna zorgen dat je wel de verkiezingen blijft winnen. Dit doe je door je inwoners tevreden te houden door aan hun verzoeken te voldoen. Soms zijn deze verzoeken heel concreet, terwijl je soms zelf wel kunt zien waar behoefte aan is. Wanneer je geen cent in de gezondheidszorg steekt, dan kun je er donder op zeggen dat daar klachten over komen. Krijg je de publieke opinie niet mee? Niet getreurd, dan is er altijd nog een legio aan mogelijkheden om het dubbeltje de goede kant op te laten vallen. Als vanouds Dit doe je door onder andere je trouwe assistent Penultimo de verkiezingen te laten vervalsen, of door de grondwet ‘Martial Law’ in te stellen en zo de verkiezingen af te schaffen. Je zult er in eerste instantie niet populairder van worden, maar het houdt je wel aan de macht. Wie de vorige delen heeft gespeeld, zal niet veel moeite hebben om er weer een beetje in te komen. De gameplay is namelijk nagenoeg identiek aan hoe deze in de vorige delen was. Je vecht jezelf een weg door de verschillende tijdperken, die elk hun eigen gebouwen en wetten met zich mee brengen. Door te onderhandelen met bijvoorbeeld de geallieerden of de centralen kabbelt het verhaal voort. Het blijft in feite het voldoen aan verzoeken die elk hun eigen voor- en nadelen hebben. Het helpen van de geallieerden valt logischerwijs niet in goede aarde bij de centralen en vice versa. Net als in de vorige delen is het met name de productieketen die goed in elkaar moet steken. Door middel van Teamster Offices kun je de goederen van plek A naar plek B vervoeren. Rauwe grondstoffen als suiker en katoen kunnen in fabrieken verder ontwikkeld worden tot rum en kleding, wat weer meer geld oplevert als je hier een handelsverdrag voor afsluit. Het is belangrijk om te zorgen dat je de juiste handelsverdragen afsluit, want een langdurige deal voor een schamele bonus kan je uiteindelijk in de koude kleren gaan zitten. Als nieuw Maar wat heeft Limbic Entertainment dan bedacht om dit deel te onderscheiden van de rest? Is er dan werkelijk sprake van een nieuwe tropische wind die door de franchise waait? Het antwoord is eigenlijk nee. De ontwikkelaar leek een revolutionaire stap te hebben gezet door meerdere eilanden aan één map toe te voegen, waardoor je voor meer logistieke uitdagingen komt te staan, maar de praktijk leert anders. Uiteindelijk komen de extra eilanden meer over als extra grondgebied om op te bouwen, en niet meer dan dat. Wat wel een welkome toevoeging is geweest, zijn de raids. De raids bieden de mogelijkheid om grondstoffen of passagiers te stelen en te ontvoeren. Heb je rubber nodig voor de autobanden? Stuur de piraten maar op pad! Te weinig geschoolde mensen op het eiland aanwezig? Tijd om ze te kidnappen! Als klap op de vuurpijl kun je ook wereldwonderen en andere iconische gebouwen stelen. Zo kun je de Eiffeltoren stelen en als radiotoren gebruiken of het Colosseum van Rome neerzetten om je bevolking op een andere manier tevreden te houden. Het duurt even voordat de bouwwerken met helikopters en al op je eiland verschijnen, maar dan heb je ook wat! Naast de toevoeging van de extra eilanden en de wereldwonderen, zijn er weinig dingen die echt noemenswaardig zijn. Is Tropico 6 dan een slecht spel? Nee, dat zeker niet. De franchise blijft inhoudelijk namelijk een prachtig concept bieden. Tropico 6 laat hier en daar wel zijn steken vallen met onder andere het aanleggen van wegen. In de vorige delen leek dit aanzienlijk makkelijker te gaan dan nu. Het aanleggen van wegen gaat middels een raster, maar wanneer jouw gebouw even niet lekker op dat raster ligt, dan krijg je kronkelende wegen en bochten die niet kunnen worden gemaakt, wat de nodige frustratie oplevert. Daarnaast biedt het spel te weinig informatie wanneer het even niet loopt. Zo kun je van 20.000 in de plus plotsklaps 10.000 in de min komen, maar de echte oorzaak daarvan is lastig te vinden. Ook het tevreden stellen van jouw bevolking wanneer het even niet heeft gelopen, is verschrikkelijk lastig. Toen mijn bevolking niet tevreden was over de gezondheidszorg, heb ik veel ziekenhuizen aangelegd, maar de tevredenheid was er daarna nog steeds niet. Het spel overdondert je op een gegeven moment met verzoeken van factieleiders en andere landen, maar hierdoor krijg je niet de tijd om te genieten van wat je hebt opgebouwd en de pijnpunten van je economie en sociale structuur bloot te leggen. Een uitgebreidere almanak zal er voor zorgen dat je het eiland meer naar je hand kunt zetten, en dat is uiteindelijk wat een dictator het liefste wilt, toch? Ook de herhaling die Tropico 6 soms rijk is, kan zeker in langere speelsessies op je zenuwen gaan spelen. Factieleiders komen telkens met hetzelfde stukje voice-acting aanzetten, ook al is de opdracht die ze uiteindelijk geven wellicht anders. Ook de muziek kan al snel in herhaling vallen. Met een iets groter aanbod aan variatie was dit makkelijk te tackelen geweest. Conclusie:  Tropico 6 is een vermakelijk spel dat niet de vernieuwing heeft gebracht die (waarop) we hadden gehoopt, maar desondanks wel redelijk in elkaar steekt. De toevoegingen in de vorm van de raids en de extra eilanden zijn leuk bedacht, maar niet grensverleggend. Het moeilijk kunnen aanleggen van wegen en de vraagtekens die de economie soms oproept zorgen voor de nodige frustratie, wat in onze ogen eigen eigenlijk niet had gehoeven. Dit alles zorgt ervoor dat wij toch een tikkeltje teleurgesteld terugkijken op deze release, alhoewel we het toch niet kunnen laten om nog wat uurtjes in de tropische wereld te duiken.
24/04 07u00  Zie jij de oplossing voor deze puzzel van Hero Wars? We hebben in de afgelopen maanden...een hele hoop video's geplaatst van Hero Wars. En gezien we soms meerdere video's per dag voorbij zien komen, gaan we daar voorlopig niet mee stoppen.Degene die nu onze aandacht trok kun je hieronder vinden en laat je niet enkel de prinses redden, maar ook in een klap rijk worden. Je zult dan echter wel de puzzel op moeten lossen. Slaag jij hierin?
24/04 07u00  Bespaar deze week op Zombotron Ooit stond Armor Games bekend als een van dé websites waar je heen ging om Flash games te spelen. Maar die tijden liggen ver echter achter ons. Nu is het een echte uitgever van indie-titels, zoals het maandag verschenen Zombotron van Ant.Karlov. Zoals vaste lezers ondertussen wel weten, betekent dit in de meeste gevallen dat er een welkomstkorting is. En Zombotron is hierop geen uitzondering. Tot 29 april bespaar je 15% op je aankoop, waardoor je geen € 12,49, maar € 10,61 betaalt. Maar wel enkel hier op Steam. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door Ant.Karlov, Valve of Armor Games Studios, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
24/04 06u45  De nieuwe DLC voor Dynasty Warriors 9 ziet er erg tof uit Hoewel de Dynasty Warriors-serie hier wel wordt uitgegeven, is het geen franchise die mainstream aandacht krijgt. Uitgever Koei Tecmo (Atelier, Attack on Titan, Ninja Gaiden) doet daarom niet al te veel op het gebied van PR. In Japan is het tegenovergestelde waar en dus krijgen ze daar nog altijd trailers voor elke nieuwe DLC. Trailers die wij graag voor jullie opzoeken. Deze video bijvoorbeeld, laat een scenario zien dat zich afvraagt hoe dingen zouden zijn gelopen als de geschiedenis iets anders was gegaan. Dit scenario zal spoedig tegen betaling beschikbaar zijn.
23/04 07u30  Transistor haal je nu gratis van de Epic Games Store De 26 gratis games die de Epic Games Store ons beloofde bij diens launch zijn nog altijd niet op. En dat betekent dat je ook op dit moment een spel voor nop kunt krijgen als je de launcher opent. Ditmaal is die game Transistor.Hoewel de game allicht niet zo bekend is als eerdere giveaways Subnautica, Super Meat Boy en The Witness, is het wel een indie-titel die in 2014 hele hoge ogen gooide. En als we deze promotietrailer voor de giveaway zien, is het niet moeilijk om te zien waarom. Klik daarom snel hier om de game te claimen voor die op 2 mei verdwijnt.
23/04 00u45  Verken de Early Access van Racoo Venture in deze screenshots Lees meer >
23/04 00u30  Frost is een ijskoude tante in Mortal Kombat 11 Mortal Kombat 11 is sinds gisteren te koop en dus ligt het volledige team van speelbare karakters op straat. Netherrealm Studios vond het desondanks toch nog nodig om nog een laatste reveal trailer de wereld in te sturen. Deze trailer leert ons dat Frost, een karakter dat haar debuut maakte in Deadly Alliance maar nooit een hele grote rol kreeg, nu haar terugkeer maakt als een cyberninja die gebruik maakt van de cryokinetische krachten waar de Lin Kuei bekend om staan. Deze gebruikt ze in deze trailer om haar leraar een kopje kleiner te maken, inclusief fatality!
Laatste update: vandaag om 7u15


Oudere hoofdpunten

Verbergen Tonen
22/04 21u00  eSporter Hungrybox wordt tijdens toernooi met krab bekogeldeSporter Hungrybox mocht afgelopen weekend na een fantastische comeback de Super Smash Bros. Melee-titel van POUND 2019 op zijn naam schrijven. Maar wat een gelukzalig moment had moeten zijn, werd verpest door iemand uit het publiek.Op het moment dat Hungrybox tegenstander Mango verslaat, lijkt alles nog koek en ei. De twee heren schudden elkaar de hand zoals het professionals betaamd, maar dan kijkt Hungrybox plotseling verschrikt om. In eerste instantie is niet duidelijk wat er precies gebeurd is, maar dan zien we hoe de gamer een krab van de grond raapt die enkele seconden eerder richting zijn hoofd werd geslingerd. En zoals je kon verwachten, gaat hem dat niet in de koude kleren zitten, waardoor hij op podium een uitbarsting krijgt. Hiervoor heeft hij zich nadien op Twitter verontschuldigd: Sorry for losing my temper. Someone threw a fucking raw crab at me. After a 5 set losers run. Barely missed my head. What the fuck man Anyway GGs, no clue how I won that— hungrybox (@LiquidHbox) 21 april 2019Dit is niet de eerste keer dat Hungrybox in aanraking komt met onsportief gedrag vanuit het publiek. Hij is namelijk een van de meest controversiële spelers, al heeft dit niets met hem als persoon te maken. Competitief Super Smash Bros., en dan met name Melee, wordt gekenmerkt door snelle combo's en spectaculaire moves. Karakters als Sheik, Captain Falcon en Fox domineren daarom dergelijke evenementen en zijn geliefd bij het publiek. Hungrybox speelt echter niet met een dergelijk karakter, maar verkiest Jigglypuff, welke de focus legt op defensief spelen en toeslaan op het juiste moment. En een vocale minderheid binnen de community vindt dat dit verboden zou moeten zijn en beschouwt Hungrybox als de oorzaak van dit probleem. Het gevolg zijn situaties als deze:
22/04 15u00  Cyberpunk 2077 is behoorlijk verandert ten opzichte van de E3-demoOp de E3 van 2018 kregen we eindelijk, na jaren wachten, beelden te zien van Cyberpunk 2077. Maar volgens quest director Mateusz Tomaszkiewicz is dit niet representatief voor de volledige game. Dat vertelt hij in een interview met Area Jugones. ''We polijsten de game constant en verzinnen manieren om het spel interessanter te maken en de gameplay cooler,'' valt te lezen in een vertaling van DSO Gaming. ''De demo die we vorig jaar toonden is maar een klein fragment van de volledige game. Er was geen duidelijk beeld van hoe open de spelwereld was of hoe dat gedeelte in het complete plaatje past. Er is veel dat we nog niet hebben getoond, en veel waar we nog steeds aan werken. Ik zou zeggen dat de game behoorlijk anders is dan wat we vorig jaar hebben getoond.''
22/04 10u15  Game in stijl dankzij deze Lenovo Legion 15" Game Laptop-deal van iBOODEen computer is een computer; zo simpel is het. Maar niet elke computer is een gaming computer. Daarom posten wij graag aanbiedingen van dergelijke devices wanneer we er dan toch een tegenkomen. Een van de dagdeals van iBOOD bijvoorbeeld, geeft nu 25% korting op de Lenovo Legion 15' Game Laptop. Dit apparaat kost normaal € 999,95, maar heb je nu tijdelijk al voor € 749,95 met een 1TB interne harde schijf of € 799,95 met een van 2TB. De verdere specificaties zijn als volgt: Intel Core i5-8300H  256 GB SSD + 1 TB HDD NVIDIA GeForce GTX 1050 Prestaties Windows 10 Home (64 bit) Processor: Intel Core i5-8300H (Quad Core, 2,3 / 4,0Ghz / 8MB Cache) Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 1050 (2 GB) Werkgeheugen: 8 GB DDR4 RAM (uitbreidbaar tot 16 GB) SSD: 256 GB (PCIe NVME) HDD: 1 TB Koeling: Dual Thermals  Display Diameter: 15.6' Resolutie: FHD (1920 x 1080) Schermtype: IPS Lichtsterkte: 250 nits  Beeldverversing: 60 Hz  Randapparatuur Audio: Harman Speakers (Dolby Audio) Toetsenbord: QWERTY (verlicht) Webcam: HD (720p) Voeding Accu: 52.5 WHr Batterijduur: 9,5 uur Connectiviteit 2 x 2 WiFi 802.11 ac + Bluetooth 4.2 LAN: 1000M 1 x USB 3.1 Type-A 1 x USB Type-C 1 x Mini DisplayPort 1.4 1 x HDMI 2.0 1 x RJ45 Audio Jack Novo Hole DC-In Kensington Lock Fysieke eigenschappen Gewicht: 2,3 kg  Afmetingen: 365 x 260 x 24,2 mm Mocht dit nou dé laptop zijn waar je op het wachten was, dan kun je hier klikken om een bestelling te plaatsen. Wacht daarbij niet te lang, want zoals alle deals van iBOOD geldt ook voor deze dat op echt op is. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door iBOOD of Lenovo, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
22/04 10u00  PowerBeatsVR laat zich zien in nieuwe screenshotsLees meer >
22/04 09u45  God of War krijgt zijn eigen documentaireMet de God of War-reboot die afgelopen jaar verscheen, vond Sony Santa Monica de serie helemaal opnieuw uit. De camera werd op een andere plek gezet, de setting veranderd en Kratos was niet langer de boze God die we uit eerdere spellen kenden. Maar hoe is deze transformatie tot stand gekomen? Om een antwoord op deze vraag te geven, verschijnt spoedig Raising Kratos, een documentaire die ons een kijkje achter de schermen geeft gedurende de ontwikkeling van allicht wel de meest geliefde game van 2018. En hieronder zie je hiervan een klein voorproefje, inclusief beelden die uiteindelijk nooit in de game zijn beland.
21/04 16u00  Ninja is uitgeroepen tot een van de invloedrijkste mensen ter wereldTyler Blevens, wereldwijd beter bekend als Fortnite- en Apex Legends-streamer Ninja, is door TIME uitgeroepen tot een van de invloedrijkste mensen ter wereld. Hiermee wordt de Amerikaan in een adem genoemd met mensen als artiesten Taylor Swift en Dwayne ''the Rock'' Johnson, politieke leiders als Xi Jinpeng en Donald Trump en andere giganten als Mark Zuckerberg en paus Francis. De toevoeging van Ninja zal voor menigeen als een verrassing komen, vooral omdat hij dit jaar de enige aan gaming gerelateerde persoon op de lijst is. Toch is dit volgens de argumentatie meer dan verdiend, daar hij de lijn tussen gaming-cultuur en pop cultuur laat vervagen en daarmee games steeds meer onderdeel laat worden van de mainstream media. Ook wordt hem toegeschreven dat hij de credibiliteit van eSports als een serieuze tak van sport een boost heeft gegeven, al wordt dit niet nader toegelicht. Wel doet JuJu Smith-Schuster, een topatleet die American Football speelt voor de Pittsburg Steelers, een duit in het zakje met de volgende tekst: ''Ik speel in de NFL, dus je zou denken dat ik niet snel onder indruk ben. Maar toen ik afgelopen maart met Drake en Travis Scott voor het eerst Fortnite speelde met Ninja, had ik er geen woorden voor. Ik was een van de miljoenen mensen wereldwijd die Ninja maandenlang dagelijks Fortnite, een populaire videogame, had zien spelen. Hij was zonder twijfel de beste in zijn vak in deze wereld, iets waarvoor ik zoveel respect heb als zowel een fan als een atleet.''
21/04 12u15  Marvel valt Disneyland Parijs binnenBij Disneyland Parijs denken wij aan de films waar we mee opgroeiden. Aan Sneeuwwitje en Doornroosje, Mickey en Minnie en aan Donald en Goofy. Kinderen van nu denken aan Elsa en Anna of hopen Rapunzel tegen het lijf te lopen. Maar dat is niet alles wat je er kunt vinden. Tot 16 juni kun je namelijk ook de helden (en schurken) uit het Marvel-universum tegen het lijf lopen. In deze trailer zien we zo hoe Thor, Captain Marvel en Spider-Man het opnemen tegen Red Skull en zijn goons. Zie jij dit spoedig in het echt?
21/04 09u30  Vier Pasen met een explosieve aanbieding van Bomb ChickenPasen draait natuurlijk maar om een ding: eieren. En daarbij maakt het niet uit of ze verpakt zijn in folie en gemaakt zijn van chocola of dat ze geverfd zijn en uit een kippenkont komen. Tenzij die kont toebehoord aan Bomb Chicken natuurlijk. Dit explosieve beest legt namelijk geen eieren, maar bommen en doet dit al bijna een jaar op de Nintendo Switch. Op 16 april verscheen het spel echter ook op Steam, wat reden genoeg is voor een welkomstkorting van 10%. Tot 23 april betaal je daarom geen € 12,49, maar € 11,24 voor het spel. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door Nitrome of Valve, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
21/04 09u15  Techland kondigt gratis content voor God's Trigger aanGod's Trigger zal na de release voorzien worden van gratis updates, die extra content aan het spel toevoegen. Dat heeft uitgever Techland (Dying Light, Dead Island) bekendgemaakt op Steam. In een community update valt te lezen dat de game volgende maand voorzien zal worden van een online co-op mode, zodat je samen met vrienden keet kan schoppen. En mocht je daar na een maand genoeg van hebben, dan zal je blij zijn om te vernemen dat juni nieuwe arcade levels met zich meebrengt, die de levensduur nog verder oprekken. En dat allemaal voor de lage prijs van € 0,-.
21/04 09u00  FunQuarter #256                                                           Een muzikale start                                                                           Wat een held!                                                           Misschien omdat je Android hebt?                                                                     Zo flauw, maar zo grappig                                                            Absoluut fantastisch                                                                          Wat een verspilling van games                                                            Beetje kort door de bocht?                                                                 Wallpapers, opslaan voor ware grootte                                                            Welke heb jij gezien?            
20/04 17u30  De nieuwe patch voor Forager pakt belangrijke problemen aanBugs en glitches in games zijn ten alle tijden vervelend. Maar wanneer een van de problemen is dat jouw savefiles niet meer laden, dan is het wel wat meer dan enkel vervelend. HopFrog, de ontwikkelaar achter Forager, handelde dan ook snel toen dit probleem zich voordeed in zijn spel. In een dag kwam een pakt die dit probleem en menig ander issue verhielp. De volledige patch notes zijn als volgt: Features / Quality of LIfe  Adds support for Steam screenshots (F12) Adds a maximum amount of resources that can be spawned at a time to help players with too many resources to deal with mid-game Bug Fixes / Stability  Fixes an error where many save files would fail to load Provides a potential fix for Ubuntu frame speed issues* Fixes a bug where rainbow mushrooms could be despawned by building on top of them Fixes an issue where Spirit Orb HP benefits would not be saved Fixes a bug where spamming the 'Craft' button could lead to too many resources being used Improves broken configuration file detection * The Ubuntu version of the game has had a few issues reported that are all engine bugs. Some of these include frame speed issues, crashes, and input issues. We have provided a solution that will help some with the framerate issues, however, the rest of these issues are up to the developers behind our engine to solve. We will work with them to get a solution as soon as possible!
20/04 09u00  Trakteer jezelf op de nieuwe bundel van Bunch of KeysBundelsites, webshops die een berg Steam-games verkopen voor een leuk prijsje, schieten in de afgelopen jaren als paddenstoelen uit de grond. Zelfs de fanatiekste PC gamers komen daardoor zo nu en dan nog wel eens een site tegen die ze nog niet kennen. Een van deze kleinere sites is Bunch of Keys, die met name bundels met kleine indie-titels verkoopt die je normaal voor minder dan een tientje van Steam plukt. En bundel #37, Forgotten Gems, is niet anders. Voor slechts $1.99 krijg je namelijk: Angry Farm Bladequest The God Ancient Anathema Unveloped Reveal Malfortune Granny's Grantastic Granventure The Last Dawn: The First Invasion The Story of My Life Mocht je nog niet zeker weten of deze bundel iets voor jou is, dan heb je nog vier weken de tijd om je beslissing te nemen. Dan pas zal de bundel verdwijnen. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door Bunch of Keys of de betrokken uitgevers en ontwikkelaars, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
20/04 08u45  De kleuren spatten van je scherm in de screenshots van Muse DashLees meer >
19/04 08u00  Een kleinere Switch is onderwegEen kleinere versie van de Nintendo Switch zal in de herfst van dit jaar gaan verschijnen. Dit beweert de doorgaans goed geïnformeerde website Nikkei. Volgens de website zal deze slim-versie van de Switch bedoeld zijn om de 2DS- en 3DS-lijn te vervangen, al zal het nog steeds dezelfde concepten als zijn grote broer volgen en dus ook compatible zijn met diens TV-dock. Hierdoor zou hij makkelijker mee moeten worden kunnen genomen. Of de Switch slim op andere vlakken dan de grootte verschilt van het huidige model is onbekend.
19/04 08u00  De launch trailer van Mortal Kombat 11 stemt ons vrolijkHoewel Mortal Kombat 11 al vanaf de eerste trailer met veel gejuich wordt onthaald door gamers wereldwijd, is er een klein kritiekpuntje dat terug bleef komen: de muziek onder sommige van de trailers. Fans wisten de trage rapmuziek onder de video's niet te waarderen en in sommige cirkels werd het zelfs een meme. De launch trailer maakt deze fout echter niet meer. In deze video, welke zich vooral op het verhaal focust, worden we namelijk getrakteerd op het enige nummer dat het recht kan doen: de klassieke Mortal Kombat-theme. De video wordt er gelijk 20% beter op.
19/04 07u45  Alles wilt je dood hebben in de nieuwe trailer van Fade to SilenceHet is moeilijk overleven, wanneer de wereld zoals we hem kennen verdwenen is. Maar wanneer de val van de beschaving de minste van jouw problemen is, weet je dat je het lastig gaat krijgen. In Fade to Silence moet je niet enkel deze nieuwe realiteit onder ogen zien, maar ook een eeuwige winter trotseren, carnivoren én bovennatuurlijke wezens van je afslaan, en moeder natuur trotseren, die de ene na de andere natuurramp op je afgooit. Succes!
1


Zoeken


Weer & Verkeer



Verkeerscentrum >
Flitsers >

Meest gelezen

4x Leer alles wat je moet weten over Fade to Silence26/04 07u00 - Gamequarter.be: Aankomende dinsdag verschijnt Fade to Silence, een nieuwe post-apocalyptische survival game die door THQ Nordic Games (Red Faction, Painkiller, Darksiders) wordt uitgegeven. Mocht je dit spel echter niet gevolgd hebben, dan heb je nu alsnog de kans om bijgepraat te worden. In deze video leer je over de mechanics, het verhaal en de wereld van Fade to Silence. Zo ontdekken we dat er een soort permadeath is, waarom de wereld naar de knoppen is gegaan en wie jij bent. Of de game goed is ontdekken we echter pas eens die verschijnt.
3x Persona 5: Scramble - The Phantom Strikers is de derde P5 spin-off26/04 07u15 - Gamequarter.be: Na het succes van Persona 4: Golden op de PlayStation Vita, besloot Atlus helemaal los te gaan. De game kreeg daarom een dungeon crawler spin-off, een dans game en twéé fighters. De dans game Persona 5 hebben we al gerecenseerd en de dungeon crawler is reeds onderweg, maar de volgende spin-off is geen fighter. In plaats van Arc System Works werd namelijk Omega Force ingeschakeld en daaruit kan eigenlijk maar een type game voortvloeien: een musou fighter. En inderdaad, wanneer we de trailer van Persona 5: Scramble - The Phantom Strikers zien, zien we hoe Joker het opneemt tegen hordes vijanden. Maar we zien ook een mysterieus meisje dat ongetwijfeld een belangrijke rol zal gaan spelen.
3x Reign of the Succubus is nu in de aanbieding op MangaGamer26/04 07u15 - Gamequarter.be: Reign of the Succubus, alweer de zesde erotische game die dit jaar door uitgever Kagura Games naar het Westen is gehaald, is vanaf vandaag te koop. En om dat te vieren, krijg je nu korting wanneer je het spel koopt op MangaGamer. Normaal ben je $9.95 kwijt als je Reign of the Succus hier koopt, maar gedurende de launch week haalt men hier 15% vanaf. Daardoor ben je slechts $8.45 kwijt als je het spel aan jouw collectie wilt toevoegen. Dat is toch een leuke besparing. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door MangaGamer, Kagura Games of Technobrake, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
1x Zie jij de oplossing voor deze puzzel van Hero Wars?24/04 07u00 - Gamequarter.be: We hebben in de afgelopen maanden...een hele hoop video's geplaatst van Hero Wars. En gezien we soms meerdere video's per dag voorbij zien komen, gaan we daar voorlopig niet mee stoppen.Degene die nu onze aandacht trok kun je hieronder vinden en laat je niet enkel de prinses redden, maar ook in een klap rijk worden. Je zult dan echter wel de puzzel op moeten lossen. Slaag jij hierin?
1x Vaporum25/04 23u30 - Gamequarter.be: First-person dungeon crawlers als Demon Gaze, Sword of Stranger City en Operation Abyss hebben allen iets met elkaar gemeen buiten de logische gameplay-elementen: hun moeilijkheidsgraad. Met de Etrian Untold-games als de opvallende uitzondering, staat dit genre bekend om zijn grind en de pieken in de moeilijkheidsgraad. En juist daardoor zijn veel mensen bang om het een kans te geven. Vaporum is allicht de perfecte game om als introductie te dienen. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat Vaporum makkelijk is. Vanaf het eerste moment dat je als geheugenloze drenkeling een gigantische metalen constructie binnenwandelt, staat alles wat je tegenkomt je naar het leven. Bewapend met een exo-suit, een paar wapens en een beperkte hoeveelheid ammunitie vecht je zo naar de top van de toren. Wie ben ik? Als je de samenvatting van het verhaal een tikkeltje summier vindt, kan ik je dat niet kwalijk nemen. Dit is echter alle informatie die we krijgen wanneer ons avontuur begint. Wat er is gebeurd en wie jij bent kom je niet te weten middels standaard expositie, maar middels (audio)logs die je kunt vinden en waarvan je inhoud een beeld schetst van de gebeurtenissen die aan de game vooraf zijn gegaan. Deze opzet werkt uitstekend, daar dit het gevoel versterkt dat je als enige mens bent overgebleven in deze metalen monstruositeit, al laat de voice acting te wensen over. De cast heeft duidelijk talent, met de diepe stem van Sebastian Ruiz Hernandez als absoluut hoogtepunt, maar slaagt er niet in de emotie goed over te brengen. Het verhaal dat op deze manier verteld wordt is niet bijster origineel, maar weet voldoende te intrigeren om de pakweg tien uur die je nodig hebt om Vaporum te voltooien te ondersteunen. En dat is maar goed ook! De omgevingen hebben namelijk allen dezelfde weinig variatie op het gebied van visuals, wat logisch is gezien dat je een gebouw verkent. Gelukkig belemmert dit verder geenszins de gameplay. Goed nadenken Hoewel alle twaalf vloeren die je moet verkennen in Vaporum eenzelfde visuele presentatie hebben, hebben ze evengoed elk hun eigen thema. Op de begane grond vind je vooral gangetjes en kleine kamers, welke ongetwijfeld zouden worden gebruikt voor bezoekers en opslag, terwijl je op hogere vloeren testkamers en de machinekamer vindt. Hiermee worden puzzels gebouwd die in de meeste gevallen mooi in de omgeving passen en welke je aanmoedigen om te verkennen. Je hebt immers zelden alle stukjes direct in handen. Waar Vaporum mee imponeert, is de simpliciteit van diens hersenkrakers. De oplossingen liggen vaak, en soms zelfs letterlijk, voor hand, maar brachten mijn progressie desondanks meermaals tot een halt. Wij als gamers zijn namelijk zo gewend om moeilijk te denken, dat het soms makkelijk is om alles wat letterlijk voor onze neus ligt als dusdanig te registreren. Het devies is dan ook om rustig, methodisch en zorgvuldig te werk te gaan, waarmee ik tevens doel op combat. Stap voor stap Een gameplay-element dat nagenoeg alle first-person dungeon crawlers met elkaar gemeen hebben, is dat ze turn-based zijn en zich afspelen op een grid. Voor Vaporum gaat deze vlag slechts voor de helft op. Het grid-systeem, waarmee je over vakjes beweegt en waarbij je aanvallen een bepaald bereik hebben, is precies zoals je het zou verwachten. Van turn-based combat is echter geen sprake. Aanvallen komen met een cooldown, dus je kunt ze niet non-stop lanceren, maar daarmee stopt de lijst van beperkingen. Het gevolg is een game met een heel andere dynamiek dan we gewend zijn. Vechten in Vaporum is het leren van de patronen van je tegenstander en zo mogelijk om ze heen bewegen en in de zij- en achterkant aanvallen om er een uithoudingsstrijd van te maken, hetgeen op momenten lastig is door de ouderwetse besturing op zoiets als een gevoelige analoge stick. Buiten dat doet het echter erg denken aan de games van vroeger, die je je enkel door voldoende oefening eigen kon maken. Vaporum is op de normale moeilijkheidsgraad niet zó onvergefelijk, maar vereist wel dat de speler actief oplet en niet half slapend in zijn stoel zit. Mocht je de game op casual spelen, dan kun je er echter letterlijk doorheen slapen, terwijl er ook talloze mogelijkheden zijn om de game lastiger voor jezelf te maken. En ook daarmee is het een progressieve game binnen diens genre. Dus? Wanneer deeltje twee? Conclusie:  Vaporum bedient een waarschijnlijk alsmaar kleiner wordende niche-groep, die de ouderwetse grid-based first-person dungeon crawler nog lang niet beu is, maar probeert tevens zijn eigen smaak toe te voegen. Dit doet het enerzijds met een gevechtssysteem dat actiever is dan we van de game gewend zijn en anderzijds door je in een situatie te plaatsen waarin je alleen op jezelf bent aangewezen. Het resultaat is een degelijke game die enigszins getemperd wordt door de DualShock 4 en diens voice acting.
0x Alles wilt je dood hebben in de nieuwe trailer van Fade to Silence19/04 07u45 - Gamequarter.be: Het is moeilijk overleven, wanneer de wereld zoals we hem kennen verdwenen is. Maar wanneer de val van de beschaving de minste van jouw problemen is, weet je dat je het lastig gaat krijgen. In Fade to Silence moet je niet enkel deze nieuwe realiteit onder ogen zien, maar ook een eeuwige winter trotseren, carnivoren én bovennatuurlijke wezens van je afslaan, en moeder natuur trotseren, die de ene na de andere natuurramp op je afgooit. Succes!
0x De launch trailer van Mortal Kombat 11 stemt ons vrolijk19/04 08u00 - Gamequarter.be: Hoewel Mortal Kombat 11 al vanaf de eerste trailer met veel gejuich wordt onthaald door gamers wereldwijd, is er een klein kritiekpuntje dat terug bleef komen: de muziek onder sommige van de trailers. Fans wisten de trage rapmuziek onder de video's niet te waarderen en in sommige cirkels werd het zelfs een meme. De launch trailer maakt deze fout echter niet meer. In deze video, welke zich vooral op het verhaal focust, worden we namelijk getrakteerd op het enige nummer dat het recht kan doen: de klassieke Mortal Kombat-theme. De video wordt er gelijk 20% beter op.
0x Een kleinere Switch is onderweg19/04 08u00 - Gamequarter.be: Een kleinere versie van de Nintendo Switch zal in de herfst van dit jaar gaan verschijnen. Dit beweert de doorgaans goed geïnformeerde website Nikkei. Volgens de website zal deze slim-versie van de Switch bedoeld zijn om de 2DS- en 3DS-lijn te vervangen, al zal het nog steeds dezelfde concepten als zijn grote broer volgen en dus ook compatible zijn met diens TV-dock. Hierdoor zou hij makkelijker mee moeten worden kunnen genomen. Of de Switch slim op andere vlakken dan de grootte verschilt van het huidige model is onbekend.
0x De kleuren spatten van je scherm in de screenshots van Muse Dash20/04 08u45 - Gamequarter.be: Lees meer >
0x Trakteer jezelf op de nieuwe bundel van Bunch of Keys20/04 09u00 - Gamequarter.be: Bundelsites, webshops die een berg Steam-games verkopen voor een leuk prijsje, schieten in de afgelopen jaren als paddenstoelen uit de grond. Zelfs de fanatiekste PC gamers komen daardoor zo nu en dan nog wel eens een site tegen die ze nog niet kennen. Een van deze kleinere sites is Bunch of Keys, die met name bundels met kleine indie-titels verkoopt die je normaal voor minder dan een tientje van Steam plukt. En bundel #37, Forgotten Gems, is niet anders. Voor slechts $1.99 krijg je namelijk: Angry Farm Bladequest The God Ancient Anathema Unveloped Reveal Malfortune Granny's Grantastic Granventure The Last Dawn: The First Invasion The Story of My Life Mocht je nog niet zeker weten of deze bundel iets voor jou is, dan heb je nog vier weken de tijd om je beslissing te nemen. Dan pas zal de bundel verdwijnen. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door Bunch of Keys of de betrokken uitgevers en ontwikkelaars, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.

Statistieken

Artikels:
30041
Gelezen:
15903
Aantal lezers nu:
57






Contact  - Sitemap  - RSS  - Twitter  - Disclaimer   Hoofdpunten.be © 2005-2019 Naar boven