vrijdag 22 oktober 2021, week 42


U bent nu hier: Meer nieuws van Gamequarter.be

Laatste updatecontrole: vandaag om 22u00
 

Gamequarter.be

Verbergen Tonen
22/10 18u15  The Caligula Effect 2 Wie mijn trophy list, Steam-spelverzameling of de componenten van mijn gamescore doorspit, zal ervaren dat er geen pijl te trekken valt op wat ik zoal speel. Recentelijk kon je zo bijvoorbeeld Call of Duty, The Legend of Zelda, Far Cry, LEGO Dimensions en Tales of ARISE voorbij zien komen. Mijn favoriete franchise blijft echter Persona en daarom verslind ik alles wat er maar een beetje op lijkt. Mijn brug naar de serie van Atlus berust niet op toeval. Persona-scenarioschrijver Tadashi Satomi en regisseur Takuya Yamanaka werkten beide aan deze franchise en hebben duidelijk meegenomen wat ze ervan geleerd hebben. Net als die andere serie is The Caligula Effect een JRPG met een focus op de psyché van de mensen, de banden die we elkaar onderhouden en intern conflict. Alleen speelt het zich dit keer niet op een school af. Soort van… Want? Als we het heel zwart-wit gaan bekijken, speelt een substantieel deel van The Caligula Effect 2 zich weldegelijk op een school af. Een school waarvan je ontdekt dat het niet echt bestaat, net als de rest van de wereld waar je dagelijks in leeft. In plaats daarvan ben je in een virtuele wereld genaamd Redo, geleid door een virtuadoll (een soort AI V-tuber) genaamd Regret, die op de een of andere manier haar liederen kan gebruiken om mensen met spijt van hun bewustzijn te ontdoen en dit te transporteren naar Redo. Maar eens je dit weet, prik je er zo doorheen. Dat je je bewust bent van de illusie, betekent natuurlijk niet dat je eraan kunt ontsnappen. Eens dergelijke bugs in het systeem worden gevonden, kunnen Regret en haar muzikanten inwoners van Redo tegen je opzetten. En in een wereld die volledig in handen is van de admin, is er maar weinig wat je kunt doen. Behalve als χ (spreek uit als Key) zich erin mengt. Als een andere virtuadoll en de dochter van de schurk van het eerste deel, kan ze mensen die de illusie hebben doorbroken voorzien van het Catharsis Effect. Dit is een soort Persona, al manifesteert het zich ditmaal als een outfit en wapens die de karakters rechtstreeks gebruiken om te vechten. Go Home Club V2 Bewapend met zowel kennis en inzicht als letterlijke wapens, verenigen zij die zich bewust zijn geworden van Redo zich in de Go Home Club. Zoals de naam impliceert, is het doel van deze groep om terug te keren naar de echte wereld, waarvoor het nodig is om Regret en haar knechtjes de baas te zijn. Dit doe je door dungeons te verkennen met encounters die je kunt zien aankomen en de turn-based combat die zo hardnekkig gelinkt is aan de JRPG. Maar wel met een twist. Gevechten in The Caligula Effect 2 zijn meer dan kijken wie de hoogste nummers heeft. Aanvallen kunnen worden geblokkeerd en gelinkt, zoals we wel vaker hebben gezien in spellen als deze. In TCE2 is echter niet de volgorde, maar de timing de belangrijkste factor. Wanneer je een aanval selecteert, kun je een preview zien van wat er gaat gebeuren. Je ziet hoeveel schade je aanval doet, hoe andere karakters bewegen en welke aanvallen zij in gaan zetten. Zo kan een vijand bijvoorbeeld besluiten om over twaalf seconden een ranged aanval in te zetten. Als jij een aanval met Ranged Counter precies zo timed dat je die aanval onderbreekt, kun je vernietigende combo’s inzetten die een gevecht heel rap kunnen beslissen. Je hebt hierbij wel enige beperkingen, maar zal daar in de praktijk weinig tegenaan lopen. Deels omdat je echt grote marges hebt om binnen te werken, maar ook omdat je waarschijnlijk al snel niet hier meer mee bezig bent. In Furyu’s spel heel je na elk gevecht volledig. Voorzichtig spelen en jezelf sparen is daarom geen factor die meespeelt. In non-boss fights kun je daarom makkelijk je beste aanvallen spammen en binnen een minuut weer verder door de dungeon rennen. Dat gaat je niet lukken als je aan het passen en meten bent. Het Unique Selling Point wordt hierdoor al snel weinig meer dan een extra horde om te nemen buiten de boss fights om. En Persona? Het front waarop de Persona-invloeden pas echt duidelijk worden, zijn de manieren waarop je het verhaal vordert buiten de vaste noten om. In de gebieden kun je quests voltooien om karakters te helpen, welke je als persoon laten groeien. Dit resulteert in een sterkere hoofdpersoon, daar je Catharsis Effect niets meer dan een reflectie van jezelf is. Dit geldt overigens wel enkel voor de hoofdpersoon, daar die verbonden is met χ. Voor de rest van de club heb je Character Episodes, hetgeen feitelijk een synoniem voor de welbekende social links is. En in een ideale wereld, is dit wat jou als speler geboeid houdt. De verwoording geeft het waarschijnlijk al weg, maar de praktijk wijst spijtig genoeg anders uit. De character arcs zijn grotendeels voorspelbaar en missen daardoor impact. De geheimen van Sasara en Gin lagen al binnen een half uur voor me bloot en de anderen deden het al niet veel beter. Het is allemaal niet héél slecht, maar het weet niet te prikkelen zoals menig ander game met een dergelijk systeem dat wel doet. Wat hierbij niet helpt, is dat de daadwerkelijke gameplay, het dungeon crawlen, een enorm saaie bedoening is. Vijanden verschijnen slechts in een handjevol variaties en gaan daardoor snel vervelen. Hetzelfde kan worden gezegd van de dungeons zelf, die vaak zichzelf herhalen op het gebied van aankleding en verloop, en bovendien grafisch doen denken aan twee generaties geleden. Pas echt herhalend is echter de soundtrack die in die dungeons speelt. Één middelmatig JPOP-nummer dat gedurende dik een uur op repeat staat. Begrijp me niet verkeerd, mijn tracklist is gevuld met Utada Hikaru, Hokage Tea Time, Babymetal, Nana en Eir Aoi, maar die wil ik net zomin twintig keer achter elkaar horen! Conclusie: Als The Caligula Effect 2 nou echt was wat ik had gehoopt, Persona op een kleiner budget, dan had ik me er prima mee kunnen vermaken. Wat het echter is, is een game die uit hetzelfde biervaatje heeft getapt, maar het vervolgens geserveerd heeft in een wijnglas. De ideeën zijn er, maar de uitvoering schiet op vrijwel alle vlakken te kort, waaronder combat, soundtrack, verhaal en visuals. Dit maakt de game niet verschrikkelijk of onspeelbaar, maar wel geheel onopvallend is het snel groeiende aanbod aan JRPG’s.
22/10 10u15  Tom Holland en Mark Wahlberg nemen je mee achter de schermen van Uncharted Acteurs Tom Holland en Mark Wahlberg praten in een nieuwe video over hun rollen in de Uncharted-film.Tom Holland speelt de rol van Nathan Drake en Mark Wahlberg kruipt in de huid van Sully. In de verschenen video vertellen zij het een en ander over de film. Dit interview wordt begeleid met beelden uit de gisteren verschenen trailer.De productie van Uncharted is in handen van Columbia Pictures. Dit doen zij in samenwerking met Sony Pictures Entertainment, PlayStation Productions en Uncharted-game ontwikkelaar Naughty Dog. Ruben Fleischer is verantwoordelijk voor de regie.            
22/10 08u15  Zelfs in Pokémon: UNITE ontkom je niet aan Halloween Als je niets aan Amerikaanse feestdagen als Halloween en Thanksgiving vindt, moet het najaar een ramp voor je zijn. Elke live-service doet immers zijn uiterste best om ze in te zetten voor eigen gewin. Gisteren deelden we al de Halloween-actie van For Honor en vandaag is het Pokémon: UNITE die de aandacht trok. Niet vanwege de pompoenen die Mer Stadium vullen, maar meer wat je kunt kopen als je er genoeg van weet te verzamelen in de actieperiode, welke loopt tot 10 november. Hiermee kunnen griezelige outfits worden gekocht voor je vechter, Battle Point Boost-kaarten, de Unite-licentie voor Greedent en een Halloween-achtergrond en -pet. Gevechten zijn overigens niet de enige manier om pompoenen te scoren. Tot 7 november krijg je er dagelijks als je inlogt en tussen 24 oktober en 2 november zijn er speciale dagelijkse missies die het oranje goedje als prijsgeven. Er is dus geen reden dat niet ook jij de eekhoorn uit Galar kunt bezitten.
22/10 08u15  Swing mee met de opening van That Time I Got Reincarnated as a Slime: ISEKAI Memories Wie met regelmaat games vanJapanse komaf speelt, zal weten dat een opening theme song meer de regel is dan de uitzondering bij deze spellen. Dat geldt ook voor ISEKAI Memories, de mobiele game van That TimeIReincarnated As A Slime.Qua verhaal toont deze video ons eigenlijk niet echt iets nieuws, behalve waar op de tijdlijn dit originele verhaal zich af moet spelen. Want daar zowel Milim als de menselijke vorm van Veldora te zien zijn, kan het niet anders dan dat het zich rond de tweede helft van seizoen 2 van de anime, dan wel erna afspeelt. We krijgen dus DemonLord Rimuru onder de knoppen.            
22/10 08u15  Breek los van je ketens met de launch trailer van The Caligula Effect 2 Wat als je ontdekt dat de wereld die je kende niet jouw wereld is? Dat wat je dacht dat dromen waren de werkelijkheid zijn? Zou je blijven dromen of terugkeren naar de realiteit?Dit is een dilemma wat je vanaf vandaag kan beleven op PlayStation 4 enNintendoSwitch dankzij de release van Furyu's The Caligula Effect 2. Benieuwd of de game niet alleen interessant is, maar ook goed? Heb dan nog even geduld.Onze review verschijnt later vandaag.            
22/10 01u15  Escape Simulator lanceert met korting Ken je het nog? Escape Rooms? Die activiteit die we met zijn allen deden voor een virus uit het oosten kwam overwaaien? Mis je het al langer, dan heb je misschien al gezien dat er genoeg digitale alternatieven zijn, zowel in VR als daarbuiten. Maar die kun je maar zo vaak doen voor ze je niet meer prikkelen. Een nieuw alternatief is daarom altijd welkom. En dat is een behoefte waar Pine Studio maar wat graag in voorziet. Hun spel, Escape Simulator, lanceerde enkele dagen geleden en is nog altijd met 10% korting te kopen om dat te vieren. Je hebt tot 26 oktober om daardoor geen €14,99, maar € 13,49 te betalen. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. GameQuarter wordt niet betaald of op andere wijze gecompenseerd voor het plaatsen van dit bericht, maar doet dit wel op verzoek van een van onze relaties. Zij hebben geen inspraak gehad in de inhoud ervan.
21/10 23u15  Among the Sleep: Enhanced Edition is het nieuwste cadeau van Epic Games De Enhanced Edition van Among the Sleep, een griezelspel waarin je de nachtelijke wereld door de ogen van een klein kind ziet, is de nieuwste giveaway van Epic Games. Na meerdere jaren ken je hoogstwaarschijnlijk de klappen van de zweep. De game kun je hier vinden en kun je downloaden tot volgende week donderdag, waarna een volgende game diens plek inneemt. In dit geval is dat DARQ: Complete Edition.
21/10 23u15  De trailer van Stilstand is een rare beleving Prijswinnende duistere komedie Stilstand zal op 5 november op PlayStation 4 en Nintendo Switch verschijnen als een digital only release. Hiermee maakt de game na iets meer dan een jaar de overstap van PC.Met dit nieuws verscheen ook onderstaande trailer, die de game allicht geen recht aan doet. De visuals zijn immers nogal apart en kunnen daardoor afstoten. Als we de score en reviews op Steam moeten geloven, moet dit echter een aanrader zijn. De game gaat over een jonge vrouw wiens leven we volgen gedurende een turbulente zomer. We zien haar op haar best, maar vooral ook haar slechts, daar ze vecht met haar eigen onzekerheden.            
21/10 23u15  Zelf games leren maken? Humble Bundle helpt je op weg Nu videogames als een industrie meer waard zijn dan muziek, sport of zelfs films, testen steeds meer jonge mensen hun geluk in het vak. Maar wie echt geld wil binnenharken, zal een Notch, Innersloth of Scott Cawthon moeten worden, die met hooguit een klein team een megasucces weet te maken. Voor je dat kan doen, moet je echter eerst leren hoe je überhaupt spellen maakt. En daarvoor heeft Humble Bundle nu de ideale bundel, mits de engine die je voor ogen hebt Unity is tenminste. Zij hebben immers nu de Learn Unity Game Development Bundle met de volgende goodies: Tier 1: € 1,- RPG 2D Art Asset Pack Get Git Smart Course: Learn Git in Unity, SourceTree, Github Unity UITookit for Editor Scripting Introduction Course Tier 2: € 18,62 op moment van schrijven Alles uit Tier 1 Programming Patterns Introduction Course Data Oriented Tech Stack Introduction Course Game Dev Skill Builder - Season 1 Tier 3: € 21,62 Alles uit Tier 1 en 2 Unity Multiplayer Course: Intermediate C# Coding & Networking Unity Mobile C# Developer Course Complete C# Unity Game Developer 2D Course Complete C# Unity Games Developer 3D Course Game Dev Skill Builder - Season 2 Ultimate Music Bundle by Sidearm Studios Ultimate SFX Bundle by Sidearm Studios Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door Humble Bundle of IGN, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
21/10 23u15  Grijp een vriend bij de kladden: er komt een vierde deel in de We Were Here-serie De coöperatieve puzzelserie vanNederlandse makelij, We Were Here, zal volgend jaar een vierde deel krijgen met de naam We Were Here Forever. Dit mocht GameQuarter vernemen van een woordvoerder van ontwikkelaar Total MayhemGames.In Forever keren duo's wederom terug naar Castle Rock, waar nieuwe puzzels en mysteries wachten. Kruip in de huid van twee avonturiers uit We Were Here en We Were Here Too en ontdek wat er nou precies met de Jester is terwijl je saampjes de grijze massa aan het werk zet. We Were Here Forever komt in de tweede helft van 2022 naar PlayStation 4, PlayStation 5, Steam en de Epic Games Store, maar wie niet kan wachten kan zich op de website alvast inschrijven voor de beta.            
21/10 21u15  Hier is die dan toch: de eerste trailer van de Uncharted-film Er waren hier en daar al wat fragmentjes gelekt, maar nu is die daar toch daadwerkelijk: de eerste officiële trailer van de Uncharted-film.Bij een adaptie als deze, is er altijd de angst dat het bronmateriaal misbruikt wordt. Een angst die werd gevoed door de rommelige gang van zaken bij de film, die meermaals belangrijke rollen opnieuw moest zien te vullen. En hoewel we de volledige film natuurlijk nog niet gezien hebben, lijkt het op het eerste gezicht wel goed te zitten. Spelers van de games zullen immers ongetwijfeld enkele herkenbare momenten zien.            
21/10 19u15  Back 4 Blood Het aantal films en spellen waarin de wereld is overgenomen door zombies, zijn niet meer te tellen. Mensen houden van zombies en zombies houden van ons… denk ik. Of het nu cartoonachtige zombies van Electronic Arts zijn of bloeddorstige verschrikkingen in I Am Legend: we omarmen ze allemaal. In het echte leven hebben we onze pandemie ook te pakken gekregen. Gelukkig zijn we allemaal niet in zombies gemuteerd, al zouden de skills die je in de games hebt opgepikt wellicht nog van pas kunnen komen. Wie zijn skillset graag nog wat wil uitbreiden, kan sinds kort uit de voeten met Back 4 Blood, een spirituele opvolger van Left 4 Dead. Jazeker, het moet genoemd worden. Left 4 Dead was een onmiskenbaar populaire zombieshooter, waarin squads het opnamen tegen hordes aan zombies. Het is echter alweer 2009 dat Left 4 Dead 2 ten tonele verscheen. Sindsdien is er een legio aan games uitgekomen die in het ontstane gat wilden springen. Games als Zombie Army, World War Z en GTFO deden allen een poging, maar de roep om een nieuwe Left 4 Dead bleef aanhouden. Zo gaat dat met nostalgie, dat is ongrijpbaar. Ontwikkelaar Turtle Rock Studios, dat eerder al werkte aan Left 4 Dead, durfde het aan om de fans iets nieuws te geven. Niet meer onder de noemer Left 4 Dead, maar dit keer met het gloednieuwe Back 4 Blood. Is nostalgie heilig? De 4 heeft het dus in ieder geval in de naam overleefd. Verder zijn er altijd parallellen te trekken, maar probeert Back 4 Blood ook vooral zijn eigen ding te doen. Dit zal de nostalgische gamers onder ons wellicht wat pijn doen, maar nostalgie is niet alles. Wie een PS2-game vandaag de dag opstart, kan niet ontkennen dat de tijd niet stil heeft gestaan. Alle facetten van games zijn verbeterd en dat merk je aan alles. We blijven dus niet te lang in het verleden hangen, maar kijken naar het heden en de toekomst. Wat heeft Back 4 Blood ons te bieden? In Back 4 Blood volgen we een groep Cleaners dat maar één doel voor ogen heeft: overleven. Dit doen ze door nauw met elkaar samen te werken. In een groep van vier trotseren ze hordes aan zombies, de een nog veel meer uit de kluiten gewassen dan de ander. Dit doe je in een campaign die in totaal 33 levels lang is. Deze levels zijn te spelen op drie moeilijkheidsgraden: Recruit, Veteran en Nightmare. Het moet gezegd worden dat Back 4 Blood niet zo gemakkelijk is. De game op Recruit spelen zal al een lichte uitdaging vormen voor de beginnende gamers onder ons. Ook roekeloze spelers zullen hier niet al te gemakkelijk doorheen komen. Wanneer je overstapt naar Veteran, heb je te maken met een serieuze uitdaging. Dat heeft niet alleen te maken met de weerstand van de tegenstanders, maar ook met het activeren van friendly fire (weliswaar niet 100%, maar behoorlijk schadelijk). Wie zich aan Nightmare wil wagen, moet de game echt al een flink aantal uren gespeeld hebben en de levels kennen. Speel dit vervolgens ook met een squad die goed communiceert en die je vertrouwt, anders zal er een hoop frustratie ontstaan. Het lijkt er dan ook op dat de ontwikkelaar iedereen serieus aanraadt om de game eerst op Recruit uit te spelen, alvorens je iets moeilijkers gaat proberen. Welcome to Americana! Back 4 Blood ademt het klassieke Amerika. De levels wisselen gore barretjes, oude versleten stadjes en dorpkerkjes af. Niet alles speelt zich af in de ‘bewoonde’ wereld, want sommige levels spelen zich af in een mistig moeras, waar de genoemde mist zorgt voor serieuze obstakels. Je zult meer dan ooit op geluid moeten afgaan, want zien doe je niet veel. Heel fijn natuurlijk als friendly fire aanstaat. Daar komt nog eens bij dat de hordes aan zombies regelmatig in hectische situaties opduiken. Dit maakt het extra moeilijk om je vrienden niet van hun sokken te schieten. Zoals gezegd: Back 4 Blood is niet het makkelijkste spel. Dit alles wordt ten tonele gebracht in een vloeiende 60 frames per seconde. De game ziet er verder gelikt uit, maar niet memorabel. De frames redden de grafische presentatie. Qua audio zit je bij Back 4 Blood goed. Zombies, en dan zeker de grote, zijn goed te herkennen aan hun geluid en dit kan je helpen bij het voorbereiden op een confrontatie. Pak je kaarten erbij! Ondanks dat ik nu al veel heb verteld, heb ik misschien wel het belangrijkste aspect van Back 4 Blood nog niet behandeld. Dat is namelijk het deck building aspect van de game. In Back 4 Blood kun je als speler een deck samenstellen die je bepaalde buffers geeft. Zie het als perks die je naar eigen smaak kunt aanpassen. Je doet dit aan het begin van een sessie. Je kunt vooraf samengestelde pakketten gebruiken, maar ook zelf naar hartenlust aanpassen. Hierdoor kun je jezelf meer als healer profileren of als tank. Dit systeem is aan het begin zonder twijfel enorm overweldigend. Je zult echt even goed moeten kijken wat elke kaart doet en wat je het beste kunt combineren. Gedurende het spelen, speel je meer kaarten vrij en kun je kaarten in Supply Line kopen. De tegenstander, eigenlijk de game director, heeft echter ook een stapel kaarten tot zijn beschikking. Hij speelt aan het begin van elk level twee kaarten. Deze kaarten variëren van sterkere Ridden (de naam van de zombies) tot een exclusieve, extra eindbaas. Vervolgens kun je jouw kaarten inzetten, dus er valt te anticiperen. Dit hele systeem laat een frisse wind waaien door het zombie-shooter genre en is dus een welkome toevoeging, ondanks dat het wat overweldigend kan overkomen. Conclusie: Back 4 Blood is een uiterst vermakelijke co-op shooter die met het ingezette deck building-systeem een troef in handen heeft. Tegelijkertijd kan dit systeem overweldigend overkomen. Dat geldt ook voor de moeilijkheidsgraad die in het spel relatief hoog ligt. Het is dus even door de zure appel heen bijten voordat je echt van de sterke punten van de game kan genieten. De game speelt vloeiend in 60 frames per seconde en vooral qua audio is het genieten geblazen. Voor wie zijn nostalgische bril kan afzetten en klaar is voor iets nieuws, is Back 4 Blood een serieuze optie.
21/10 18u15  Nieuwe trailer Tiny Tina's Wonderlands draait helemaal om klassen Net zoals looten en shooten, zijn klassen een onlosmakelijk onderdeel van de Borderlands-ervaring. De vraag was dan niet óf ze zouden opduiken in spin-off Tiny Tina's Wonderlands, maar eerder hoe. En zoals je kon verwachten is het antwoord...apart.Een nieuwe trailer die gepaard ging met een guide, introduceert twee van de klassen waar we mee mogen stoeien eens de game volgend jaar verschijnt. De Stabbomancer is een rogue met bovennatuurlijke foefjes en een crit-specialiteit, terwijl de Brr-zerker een letterlijk koelbloedige moordenaar is. Je skills in Wonderlands zijn echter niet enkel afhankelijk van je klassen, zo vertelt Matt Cox. Spelers kunnen een multiclass-systeem gebruiken die je in staat stelt om de skilltree's van zes klassen te mixen en matchen om jouw ultieme hybride te creëren. Hoewel de trailer om de klassen draait, is dat niet het enige wat we zien. Wie goed oplet zal ook nieuwe locaties spotten. Brighthoof is bijvoorbeeld Butt Stallions koninkrijk, waar tevens haar kasteel staat. Hiernaast heb je het in de wolken liggende Tangledrift en het zonovergoten Sunfang Oasis.            
21/10 17u15  Metroid: Dread Dreigend, geïsoleerd en tegelijkertijd in het bezit van een bepaalde heroïek; het muzikale thema van Metroid Dread brengt je gelijk terug naar de essentie van de serie. Een vervreemdende plek waar de speler opgesloten zit in een immens doolhof vol gevaar en geheimen. Metroid Dread pakt de draad na negentien jaar gelijk weer op alsof deze nooit is weggeweest. In een korte recap wordt met minimale middelen en strijdvaardige muziek de geschiedenis opnieuw opgetekend. Planeet ZDR staat ditmaal in de schijnwerpers. Hier zijn vormen van parasiet X ontdekt, de parasiet die Samus eerder bijna haar leven kostte. Men dacht samples te kunnen nemen via E.M.M.I’s (Extraplanetaire Multivormige Mobiele Identificatoren)  maar de communicatie met deze apparaten is verbroken. Samus, immuun voor het virus, wordt er op uitgestuurd om polshoogte te nemen. Onveranderd? Na aankomst worden al haar mogelijkheden snel afgenomen en is het aan de speler om dit doolhof vaardigheid voor vaardigheid te overwinnen. Al snel valt het meest essentiële pluspunt van deze titel op: de besturing van Samus. Het rennen, springen en schieten voelt ongelooflijk vloeiend aan. De complexiteit van de besturing weet hier gedurende de hele doorloop van het spel amper afbreuk aan te doen. Het vloeiend bewegen is een factor die voor een groot deel samenwerkt met de snelheid. Binnen een paar sprongen en schoten is Samus door een willekeurige kamer heen. Dit kost amper tijd waardoor het vele backtracken, wat Metroid eigen is, nog minder als een vervelend klusje aanvoelt. Al is hier wel een grote uitzondering op. In bepaalde gebieden, bestaand uit meerdere kamers, wacht een E.M.M.I. Samus op. Deze gebieden zijn gevuld met sensoren die in verbinding staan met de robotische vijanden. Zodra de E.M.M.I. op de hoogte is van je aanwezigheid, achtervolgt deze je tot je het gebied weer weet te verlaten. Weet zo’n mechanisch beest je te pakken, dan is dit bijna onherroepelijk einde verhaal, tenzij je zonder indicatie op het juiste moment een counter weet in te zetten. De spanning en frustraties die je zult voelen in dergelijke zones zorgen voor enorme voldoening zodra de rollen omgedraaid zijn. Onvindbaar? Zoals het Metroid betaamt is de spelwereld opgebouwd uit kamers en gangen die haast miraculeus met elkaar verbonden lijken te zijn. Hoe meer paden er ontgrendeld zijn, hoe lastiger het is om te bepalen waar je nu heen moet. De game duwt je regelmatig licht de juiste kant op en bevat een duidelijke kaart, maar verliest het vaak van de exploratiedrang die je als speler voelt. Je verdwaalt ondanks de geboden hulpmiddelen alsnog regelmatig. Zelfs als je je realiseert dat, meer dan in voorgaande delen, de game ook vaak zijpaden afsluit. Dit is de charme van een goede metroidvania, maar ook de vloek van het genre. De game is niet gemakkelijk en doet een behoorlijk beroep op het doorzettingsvermogen van de speler. Eindbazen volgen in dit stramien de spelwereld op. De game kent meerdere gevechten die veel vragen van de tot dan toe geleerde vaardigheden en tegelijkertijd een groot beroep doen op je reflexen. Een bepaalde baas, gebonden aan een ketting, laat je vrij vroeg in de game al zien dat je alles in de strijd moet gooien om een overwinning te behalen. Niks is onmogelijk en na enige oefening kijk je terug op een prachtig gevecht, waarvan er nog meer zullen volgen. Onvergelijkbaar? De ruimtes die je doorkruist zien er op afbeeldingen eentonig uit. Doorgaans bevatten ze wat platformen en blokken, strategisch geplaatst schietvoer en één of meerdere uitgangen naar een volgend gebied. Je zou haast kunnen stellen dat het ontwerp meer leent van een vijftienjarig oude titel dan je zou wensen. De omgevingen zijn weliswaar statisch maar de achtergrond is dit geenszins. De verschillende biomen en werelden op ZDR bevatten elk hun eigen prachtige gedetailleerde achtergronden. Wapperende banieren, vluchtende dinosauriërs en een stormachtige zee om een paar voorbeelden te geven. Het levert bijzondere momenten op maar laat tegelijkertijd de blauwdruk van de reeks in zijn waarde. Ondanks dat de gameplay het wint van het verhaal, is deze laatste nog verrassend veel en vaak aanwezig, zonder dat dit de actie op hinderlijke momenten onderbreekt. De game schakelt meermaals van gameplay naadloos door naar een cutscene. Deze fragmenten zijn goed geregisseerd en voelen aan als een beloning. Ze hebben de juiste lengte. Richting het laatste kwart van de game wordt des te meer duidelijk op welke wijze dit deel als slotdeel kan fungeren voor de voorgaande Metroid games. Een extra beloning voor hen die al deze jaren hebben moeten wachten op dit laatste deel en zij die voor het eerst een Metroid-titel aanraken, zullen hier hoogstwaarschijnlijk wat zaken missen. Dit neemt niet weg dat de game die al hoog in zijn versnelling stond, op alle vlakken gas bijgeeft in de latere momenten. Momenten die er overigens sneller zullen zijn dan je wenst. De game is binnen acht tot twaalf uur uit te spelen. Conclusie: Metroid Dread is een hele krachtige en bijzondere platformer, die zijn oorsprong niet verloochent, maar wel grote stappen durft te maken. De besturing en gevechten zijn van hoge kwaliteit, maar wellicht is het voor sommigen een minpuntje dat je doorzettingsvermogen op de proef wordt gesteld als blijkt dat deze game moeilijker is dan wat je van Nintendo gewend bent. Een niet zo’n heel lang maar wel heel intens avontuur.
21/10 11u15  Trailer en releasedate voor Uncharted-film gelekt Er zijn beelden van de trailer voor de Uncharted-film online verschenen. De trailer is echter nog niet officieel uitgebracht, waardoor de niet videos steeds offline worden gehaald. Als de geruchten waar zijn verschijnt de officiële trailer vandaag.In de video zien we Tom Holland als Nathan Drake, daarnaast zien we ook kort Victor 'Sully' Sullivan, gespeeld door Mark Wahlberg. De scène uit de trailer lijkt erg op één van de iconische cinematics uit Uncharted 3: Drake's Deception.Aan het eind van de trailer wordt duidelijk dat de film op 18 februari moet verschijnen op het witte doek.Leaked off screen footage of the Uncharted Movie trailer. Full trailer is expected tomorrow.Movie seems to release in February 2022. pic.twitter.com/ZBOiDSIjnR— MauroNL (@MauroNL3) October 20, 2021
Laatste update: vandaag om 18u15


Oudere hoofdpunten

Verbergen Tonen
21/10 10u15  Het is nog even wachten op nieuwe versies Cyberpunk 2077 en The Witcher IIIWie met smart zit te wachten op een current-gen versie van Cyberpunk 2077 of The Witcher III: Wild Hunt, komt wellicht van een koude kermis thuis. Ontwikkelaar CD Projekt heeft namelijk in een officieel statement laten weten dat de nieuwe edities van de spellen niet het daglicht zullen zien in 2021. Cyberpunk 2077 zal daarnaast eerder verschijnen voor de PS5 en Xbox Series X|S dan The Witcher III: Wild Hunt. De studio mikt op een release in het eerste kwartaal van 2022 voor Cyberpunk 2077. Laten we van harte hopen dat die release een stuk gesmeerder verloopt dan de oorspronkelijke release van de game. The Witcher III: Wild Hunt, dat aanzienlijk ouder is dan Cyberpunk 2077, zou in het tweede kwartaal van 2022 voor de PS5 en Xbox Series X|S moeten verschijnen. Het is dus nog even op een houtje bijten. CD PROJEKT S.A. (hereinafter referred to as “the Company”) wishes to provide an update regarding its publication schedule for 2021 as concerns the release of dedicated versions of Cyberpunk 2077 and The Witcher 3: Wild Hunt for next-gen consoles (Xbox Series X|S and PlayStation 5). The Management Board of the Company hereby announces that, based on recommendations supplied by persons supervising development, it has decided to allocate additional time to both projects. The Company currently intends to release the next-gen version of Cyberpunk 2077 in the first quarter of 2022, and the next-gen version of The Witcher 3: Wild Hunt in the second quarter of 2022.
21/10 09u15  Microsoft komt met een livestream ter ere van twintig jaar XboxMicrosoft zendt op 15 november een livestream ter ere van het twintigjarig jubileum van de Xbox uit. Tijdens de 'Xbox Anniversary Celebration'-livestream blikt Microsoft terug op twintig jaar Xbox. Er worden geen nieuwe games aangekondigd tijdens het event, maar het is wel mogelijk dat er nieuwe beelden van nog te verschijnen games worden getoont. De stream begint om 19:00 uur Nederlandse tijd.De eerste Xbox verscheen op 15 november 2001. Meer informatie en details over de stream worden binnenkort bekendgemaakt.We're celebrating 20 years of Xbox and getting ready for 20 more.Join us: https://t.co/rCs1ntqIsN pic.twitter.com/TwlLUrvhnP— Xbox (@Xbox) October 19, 2021
21/10 09u15  That Time I Got Reincarnated as a Slime-game komt volgende maand naar het WestenISEKAIMemories, een game die zich afspeelt in het That Time IReincarnated as a Slime(ook wel bekend als Tensura)-universum, zal op 22 november verschijnen op zowel de Apple AppStore als de Google PlayStore. Dit heeft BANDAINAMCO, diens uitgever, onthuld middels een nieuwe trailer.ISEKAIMemories is een alternatieve versie van het verhaal wat we kennen, waarin Rimuru oog in oog komt met een dochter waarvan die niet wist dat hij die had. Daarnaast zien we dat er ook een nieuwe vijand opduikt, die ogenschijnlijk oude bekende als Geld, Charybdis en Ifrit in dienst heeft genomen. Wat gaat dat geven?
21/10 09u15  Officiële productpagina en nieuwe screenshots voor God of War: RagnarokEr is een officiële productpagina van God of War: Ragnarok online verschenen. Op de pagina vinden we teven nieuwe screenshots van de game. Veel van deze screenshots lijken uit de trailer te komen die eerder werd getoond. Op de productpagina valt verder te lezen dat Kratos en Atreus, de zoon van Kratos,  in de Nine Realms op zoek gaan naar een oplossing voor een aankomende oorlog met de Asgardians. Hoofdpersonage Kratos kan niet enkel gebruik maken van zijn Leviathan Axe, Blades of Chaos en Guardian Shield, maar krijgt tevens de beschikking over nieuwe mogelijkheden. Atreus gaat ondertussen op onderzoek uit om te ontdekken wat zijn identiteit nu precies betekent. God of War: Ragnarok verschijnt in 2022 op PlayStation 4 en PlayStation 5.
21/10 09u15  Dead by Daylights Trapper valt For Honor binnen in tijdelijke modusIn slechts tien dagen is het Halloween. En zoals elk jaar betekent dit dat live-service-spellen allerlei evenementen opstarten om de feestdag te vieren.Ubisoft heeft voor For Honor gekozen om de handen in elkaar te slaan met Dead by Daylight. Het resultaat is een nieuwe tijdelijke spelmodus genaamd Survivors of the Fog, waarin de standaard minions op het slagveld worden vervangen door de Trapper van DbD. Deze ongenadige moordmachine is onpartijdig en zal spelers van elke factie genadeloos achtervolgen. En alsof dat niet erg genoeg is, kun je hem slechts tijdelijk uitschakelen, daar hij net als een JasonVoorhees altijd weer terugkeert. Gelukkig heb je hier echter wel een eind in zicht.Survivors of the Fog zal immers maar tot 11 november beschikbaar blijven, waarna het én Trapper verdwijnen. Gedurende de beschikbaarheid van de modus, is er ook een gratis Event Pass vol beloningen, waaronder een Battle Outfit, een Effect en een Ornament.            
21/10 08u15  God of War is onderweg naar PCNa Days Gone, Horizon: Zero Dawn en Uncharted 4 komt ook God of War naar PC. Sony heeft bevestigd dat een van hun best ontvangen games ooit op 14 januari volgend jaar de overstap zal maken via Steam en de Epic Games Store. In essentie krijgen zij die hebben moeten wachten op het spel dezelfde game als die PlayStation-spelers al in 2018 mochten ervaren, maar onder de motorkap zijn wel enkele verbeteringen uitgevoerd. De graphics hebben een opknapbeurt gekregen, de framerate is ontgrendeld en er is ondersteuning voor true 4K, Nvidia DLSS en Reflex. Daarnaast kunnen zij met een ultrawide rekenen op 21:9 support. Hoeveel je van dit alles gaat merken, is afhankelijk van hoe sterk je PC is. Maar eenieder die het spel kan opstarten, kan al genieten van kleine beetjes bonuscontent in de vorm van Death Vos Armor voor Karos en Atreus, de Exile’s Guardian Shield-skin, de Buckler of the Forge Shield-skin, de Shining Elven Soul Shield-skin en de Dökkenshieldr Shield-skin.
21/10 08u15  iBOOD laat je nu besparen op je nieuwe iPhoneOndanks het enorme aanbod aan Android-apparaten, blijven Apple's iPhones de populairste keuze op het gebied van smartphones. Een keuze die ondergetekende kan begrijpen, al valt niet te ontkennen dat de tech wel erg prijzig is. Een alternatief voor mensen met een budget zijn de SE-modellen, waarvan vorig jaar de tweede werd gelanceerd. En bij iBOOD kun je die nu met korting kopen. Het 64GB-model, die normaliter nog € 492,10 kost, heb je nu al voor € 389,95. Maar zoals altijd is dat wel enkel vandaag óf zolang de voorraad strekt. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door iBOOD of Apple, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
21/10 00u15  Special: Osmo Genius KitChromebooks en iPads zijn niet meer weg te denken uit het hedendaagse onderwijs. Sommige scholen stappen volledig over op digitaal onderwijs, terwijl andere scholen de middelen inzetten om hun onderwijs te ondersteunen. Laatstgenoemde is de situatie op de school waar ik werkzaam ben. Wij werken met iPads en Chromebooks ter ondersteuning van alle activiteiten en lessen die wij ondernemen. Een tijd geleden nam ik de Osmo Starter Kit mee naar mijn bovenbouwgroep en dat bleek een groot succes. De Pizza Kit viel zelfs nog beter in de smaak. Toen ik onlangs met de OSMO Genius Kit onder mijn arm het lokaal binnenkwam, was een klein vreugdekreetje bij de kinderen dan ook niet te onderdrukken. Osmo is een serie aan apps en materialen die kinderen spelenderwijs wil laten leren. In de eerdergenoemde Starter Kit focust dit vooral op programmeren en coderen, terwijl de Pizza Kit al wat meer richting rekenen gaat. De Genius Kit combineert meerdere werelden door natuurkunde, taal, creatief en rekenen aan te bieden. Het was aan mij (of beter gezegd aan de kinderen) om te zien hoe leerzaam en vermakelijk het pakket deze keer is! Aan de slag! Net als bij de vorige pakketten is de standaard met het bijbehorende spiegeltje bij de doos inbegrepen. Door een iPad in de standaard te zetten en het spiegeltje over de camera te plaatsen, overziet de app een groot gedeelte van de tafel waar je de attributen plaatst. Deze attributen worden continu herkent en verwerkt in het spel dat je op dat moment aan het spelen bent. In Numbers gaan spelers aan de slag met optellen, aftrekken en tafels. Door kartonnen vierkantjes met grote getallen erop te gebruiken, maak je rekensommen die door de app worden gevraagd. Deze app voelde soms wat omslachtig. De rekensom was door kinderen snel gemaakt en het vinden van de juiste getallen leverde daardoor soms wat frustratie op. De gedachten waren bij dit spel vaak een stuk sneller dan het daadwerkelijk neerleggen van de som. De app werkt daarentegen wel oerdegelijk, maar viel minder in de smaak bij de bovenbouwers. Ook natuurkunde (Newton) was iets minder populair. Hierin moeten de kinderen voorwerpen tekenen om een balletje op de juiste plaats te krijgen. Een app die ook vooral om het nodige creatieve vermogen vraagt, maar daar schitteren Tangram en Masterpiece dan weer veel meer in. Met de gekleurde tegels die zijn meegeleverd moet de speler in Tangram figuren leggen. Het gaat hier om ruimtelijk inzicht. Er zitten leuke figuren bij die gelegd moeten worden en het eindresultaat werkt erg bevredigend voor kinderen. Tangram kan gezien worden als een leuk tussendoortje en als oefening om het ruimtelijk inzicht van kinderen te trainen. Masterpiece is daarnaast een goede manier om kinderen wat meer zelfvertrouwen en oefening te geven in tekenen. De app laat je een schets kiezen, waarvan je vervolgens de lijnen op papier moet ‘overtrekken’. Wanneer je dit hebt gedaan, staat (als het een beetje goed is gedaan) de afbeelding opeens op papier. Wat erg leuk is, is dat je vervolgens een versneld filmpje kunt bekijken met hoe je tot het eindresultaat bent gekomen. Eerlijk is eerlijk, ikzelf heb deze app zeker een paar keer gespeeld. De grootste flop op tekengebied krijgt via deze app toch het idee dat het allemaal zo erg niet is. Ondanks het succes van Masterpiece gaat de aandacht toch vooral uit naar Words. Vooral omdat deze app voor twee spelers echt een feestje is. In Words beschikken één of twee spelers over een doosje met letters. Er verschijnt vervolgens een afbeelding op de iPad, waaronder staat aangegeven om hoeveel letters het gaat. Spelers moeten de juiste letters voor de camera schuiven om punten te verdienen. Wanneer je alleen bent, is het galgje (Hangman) wat je speelt. Speel je tegen elkaar, dan moet je proberen zoveel mogelijk letters van het woord in beeld te brengen voordat je tegenstander het doet. Zo vindt er een interessante race plaats. Je kunt namelijk nog zo snel het woord zien, maar als je je letters niet fatsoenlijk sorteert, dan ben je soms lang bezig! Oerdegelijk materiaal Iets wat in de vorige reviews al is teruggekomen, is dat de Osmo-pakketten van oerdegelijk materiaal zijn gemaakt. De pakketten zijn zeker prijzig (€100 voor deze Genius Kit), maar je hoeft niet bang te zijn dat het snel stuk gaat. Daarmee kiest de fabrikant voor degelijkheid met een prijs boven twijfelachtige kwaliteit met een budgetprijs. Wat mij betreft, zeker omdat het een mooie toevoeging voor in het klaslokaal is, is dit een juiste keuze geweest. Conclusie De Osmo Genius Kit is zonder twijfel de meest veelzijdige van alle beschikbare pakketten. Er is in principe voor iedereen wat wils, maar de ene app zal wel vaker worden gestart dan de andere. Daar waar Numbers en Newton in het begin interessant zijn, daar zullen met name Masterpiece en Words de spelers wat langer geboeid houden. Dit alles werkt prima en gaat lang mee vanwege de kwalitatieve materialen die geleverd worden. Ik (Of beter gezegd: de kinderen in mijn klas) ben benieuwd wat voor pakketten er in de toekomst nog zullen verschijnen!
21/10 00u15  Donderdag worden nieuwe beelden van Battlefield 2042 en Call of Duty: Vanguard onthuldAanstaande donderdag zullen zowel DICE als Sledgehammer Games nieuwe beelden tonen van respectievelijk Battlefield 2042 en Call of Duty: Vanguard.DICE gaat beelden tonen van de nieuwe Hazard Zone-modus. Een nieuwe modus in de Battlefield-reeks. Veel is er nog niet bekend over de Hazard Zone-modus. We weten enkel dat spelers worden verdeeld in squads. Er gaan geruchten dat spelers het in deze modus gaan opnemen tegen personages die worden gestuurd door AI.Sledgehammer Games gaat eveneens donderdag nieuwe beelden tonen. Het gaat hier om de Zombie-modus van Call of Duty: Vanguard. Deze gamemode kennen we al uit eerdere titels uit de franchise. De zombie-modus werd geïntroduceerd door Treyarch en zij helpen tevens mee aan de ontwikkeling van modus in Call of Duty: Vanguard.Beide presentaties vinden donderdag om 17:00 uur Nederlandse tijd plaats. We're getting in the zone in T-48H https://t.co/UQnMrAHYbJ#Battlefield pic.twitter.com/GIQL6loQX4— Battlefield (@Battlefield) October 12, 2021 Zombies + Dark Aether + Demons!? #Vanguard is bringing one of your favorite modes with a sinister twist. Oct 14th 8AM PTSee you there. pic.twitter.com/spn9SWwvvo— Call of Duty (@CallofDuty) October 12, 2021
20/10 23u15  Nieuwe screenshots van Cupid Parasite laten gameplay zienLees meer >
20/10 10u15  World Health Organisation lanceert game om coronavaccin te promotenEr is een hoop te doen rondom het coronavaccin. Een hoop mensen willen zich om een hoop verschillenden redenen niet laten vaccineren, waardoor de vaccinatiegraad achterblijft op hetgeen waar men op hoopt.In nóg maar een poging om twijfelaars over de streep te trekken, heeft de World Health Organisation een game laten ontwikkelen door PsyonGames. In deze gratis tower defense game voor iOSen Android is het doel om een lichaam te beschermen tegen het virus door, je raadt het al, het vaccin in te zetten om het te bestrijden. Of dit ''de jeugd'' over de streept gaat trekken zoals gehoopt, wagen wij persoonlijk te betwijfelen.Máár, game is game!            
20/10 10u15  Kakao Games treedt op als uitgever voor Eternal ReturnKoreaanse uitgever Kakao Games zal optreden als de uitgever van het eveneens Koreaanse Eternal Return van ontwikkelaar Nimble Neuron. Hiermee kan de game buiten de Aziatische gebieden worden gebracht, waaronder Europa. Deze MOBA / Battle Royale hybride is reeds speelbaar via Steam en de Microsoft Store, maar zal per 28 oktober onder de vlag van Kakao gaan vallen. ''We heten Nimble Neuron van harte welkom in onze familie en zijn verheugd om te werken en samenwerken met hun getalenteerde team,'' schrijft Kakao Games Europe CEO Min Kim. ''We hebben het gevoel dat Eternal Return een unieke titel is met veel potentieel en zijn blij om deze eerste stappen met Nimble Neuron te zetten om hun game te ondersteunen.'' Een soortgelijk sentiment uit Namseok Kim, de CEO van Nimble Neuron. ''Het is een absoluut genot geweest om met Kakao Games te werken voor onze wereldwijde community van Eternal Return-spelers. Met de hulp van Kakao Games zijn we er zeker van dat de stemmen van spelers van over de hele wereld worden gehoord en we zullen ons best doen om ervoor te zorgen dat we ze voorzien van de beste game en service mogelijk.
19/10 23u15  Nieuwe game Propnight komt ons bekend voor'Beter goed gejat dan slecht verzonnen' is een bekende uitspraak, net als 'Niet het wiel opnieuw uitvinden'. Het is iets dat ontwikkelaar Fntastic en uitgever MyTona bekend in de oren moet klinken, want hun nieuwe game Propnight komt ons op sommige vlakken wel heel bekend voor!De nieuwe game combineert namelijk het good old Prophunt met de assymetrische multiplayergame Dead by Daylight, waarin spelers generatoren moeten repareren voordat de enige gek op vrije voeten iedereen koud maakt. In Prophunt zul je propmachines moeten repareren, maar ondertussen zit er ook een killer achter je aan.Het unieke aan Propnight is de combinatie van beide bekende facetten. Je kunt je namelijk voor de killer verstoppen door in een willekeurig voorwerp te veranderen, iets wat de kern van prophunt is. De game lijkt in ieder geval iets luchtiger te zijn dan het grauwe Dead by Daylight. Of het net zo goed is, zullen we op 30 november te weten komen!
19/10 15u15  Spelers rommelen met lijnen in FIFA 22Het is al enige tijd bekend dat je in FIFA je stadion geheel naar eigen smaak kunt aanpassen. Dit was in FIFA 21 al het geval en zo ook in FIFA 22. Een van de dingen die je in je stadion kunt aan passen, is de kleur van de lijnen. Zo kiezen spelers voor felgekleurde lijnen die lekker opvallen, maar soms ook voor wat minder opvallende lijntjes. En waar het in FIFA 21 mogelijk was om de kleurtjes van je tegenstander te negeren en simpelweg je eigen lijnen online beschikbaar te hebben, is dit in FIFA 22 nog niet mogelijk. Hierdoor kiezen sommige spelers voor wel heel onopvallende kleuren, wat een kleurenblinde redacteur als ik wel voor de nodige dilemma's stelt. Het probleem zou momenteel voor alle versies gelden, behalve de Nintendo Switch. EA heeft het probleem wel al genoteerd, maar er nog niet inhoudelijk op gereageerd.
19/10 12u15  Nieuw beeldmateriaal van The Last of Us-serie opgedokenMenig fan van The Last of Us kijkt waarschijnlijk uit naar het moment waarop zij kunnen gaan genieten van de nog te verschijnen serie van de franchise. Zij zullen nog even geduld moeten hebben, maar kunnen alvast een voorproefje krijgen middels de onderstaande foto’s. Op de foto’s zien we acteurs Pedro Pascal en Bella Ramsey als respectievelijk Joel en Ellie. In één van de Tweets zien we zelfs een korte video.Momenteel is HBO nog druk bezig met het schieten van beeldmateriaal voor de The Last of Us-serie. Hiervoor hebben zij de stad Edmonton gedeeltelijk veranderd tot een post-apocalyptische setting van de stad Boston. In de serie wordt de oorspronkelijke verhaallijn uit de eerst verschenen The Last of Us-game aangehouden. De serie zal gaan bestaan uit tien afleveringen. Het script is geschreven door Craig Mazin, die we kennen van onder andere de serie Chernobyl. Neil Druckmann, creative director en ontwikkelaar bij Naughty Dog is de regisseur van één van de afleveringen. In de serie maken naast Pedro Pascal en Bella Ramsey ook Gabriel Luna (Tommy) en Nico Parker (Sarah) hun opwachting.Pedro Pascal (Joel), Bella Ramsey (Ellie) and Anna Torv (Tess) on the set of #TheLastofUs. pic.twitter.com/ok3GO5zh53— The Last of Us Updates (@TheLastofUsNews) October 16, 2021 Looks like this is another Boston set. #TheLastofUs jickay | Reddit https://t.co/OfYJJ1cRpF pic.twitter.com/8F0wGuuGF7— The Last of Us Updates (@TheLastofUsNews) October 17, 2021 #TheLastofUs set on the Memorial flyover in Calgary, CA. ProducePrincess | Reddit pic.twitter.com/xaafshN723— The Last of Us Updates (@TheLastofUsNews) October 16, 2021 #TheLastofUs set on the Memorial flyover in Calgary, CA. ProducePrincess | Reddit pic.twitter.com/xaafshN723— The Last of Us Updates (@TheLastofUsNews) October 16, 2021
19/10 08u15  Lexus onthult auto's gebaseerd op Marvel's EternalsBij elke nieuwe film in het MCU hoort standaard een hoop promotie en merchandise. Meerdere exclusieve auto's van Lexus zijn echter niet standaard.Toch is dat wat we te zien kregen bij de première van de film in Amerika, waarbij elk lid van het team zijn of haar eigen bolide kreeg. Dat deze wagens er sexy uitzien maakt de video duidelijk, maar helaas kan ondergetekende niet ingaan op de specs, daar hij helemaal niets van auto's weet.            
19/10 08u15  Jij veroorzaakt de apocalypse in de screenshots van Despot's Game: Dystopian Army BuilderLees meer >
18/10 23u15  Elden Ring krijgt closed beta, maar wordt ook uitgesteldElden Ring is zonder twijfel een van de games waar gamers wereldwijd het meest naar uitkijken, getuige de hype bij elke reveal en de vele prijzen die het nu al in de wacht heeft gesleept.Helaas helpt dat echter niet bij het wachten, vooral nu bekend is gemaakt dat het spel vertraging op heeft gelopen. Origineel zouden we 2022 goed beginnen met een release in januari, maar het spel zal nu pas op 25 februari uitkomen. Als dat te lang voor je is, heb je de kans om volgende maand alvast een voorproefje te krijgen.Dan organiseren BANDAINAMCOenFrom Software een closed beta waarvoor je je hier kan inschrijven. Je kunt dan, indien geselecteerd, de game op vaste momenten spelen op Xbox One, Xbox Series, PlayStation 4 en PlayStation 5, waarbij wel cross-gen, maar geen cross-platform samenspel mogelijk is. De momenten waarop je kunt spelen zijn als volgt:• 12 november: 12:00 tot 15:00 uur• 13 november: 4:00 tot 7:00 uur• 13 november: 20:00 tot 23:00 uur• 14 november: 12:00 tot 15:00 uur• 15 november: 4:00 tot 7:00 uur            
18/10 17u15  Elding Ring krijgt closed beta, maar wordt ook uitgesteldElden Ring is zonder twijfel een van de games waar gamers wereldwijd het meest naar uitkijken, getuige de hype bij elke reveal en de vele prijzen die het nu al in de wacht heeft gesleept.Helaas helpt dat echter niet bij het wachten, vooral nu bekend is gemaakt dat het spel vertraging op heeft gelopen. Origineel zouden we 2022 goed beginnen met een release in januari, maar het spel zal nu pas op 25 februari uitkomen. Als dat te lang voor je is, heb je de kans om volgende maand alvast een voorproefje te krijgen.Dan organiseren BANDAINAMCOenFrom Software een closed beta waarvoor je je hier kan inschrijven. Je kunt dan, indien geselecteerd, de game op vaste momenten spelen op Xbox One, Xbox Series, PlayStation 4 en PlayStation 5, waarbij wel cross-gen, maar geen cross-platform samenspel mogelijk is. De momenten waarop je kunt spelen zijn als volgt:• 12 november: 12:00 tot 15:00 uur• 13 november: 4:00 tot 7:00 uur• 13 november: 20:00 tot 23:00 uur• 14 november: 12:00 tot 15:00 uur• 15 november: 4:00 tot 7:00 uur            
18/10 13u15  Far Cry 6‘’Je hebt leeuwen en je hebt lammeren,’’ zo vertelt Antón Castillo aan zijn zoon Diego in een scène die zwaar beladen is met referenties naar het Christendom. ‘’Jezus was beide. Zowel een leeuw als een lam,’’ verwijzend naar de dualiteit van de profeet, die zowel moest leiden als moest lijden. Of het bewust is weet ik niet, maar deze dualiteit is kenmerkend gebleken voor de ervaring genaamd Far Cry 6. Niet alles heeft echter twee paden en wanneer jouw avontuur in Ubisofts nieuwste zandbank begint, ben je een jonge man of vrouw genaamd Dani in het fictieve land Yara. Deze op Cuba geïnspireerde natie wordt geleid door de in de introductie genoemde Castillo, die na een overwinning in vrije verkiezingen als een dictator het land met ijzeren vuist regeert. Bewoners worden gedwongen om te werken op plantages om medicinale tabak te verbouwen, waarbij ze worden blootgesteld aan de meest gruwelijke taferelen. Niet enkel werken ze in zeer giftige dampen, maar marteling en moord zijn dagelijkse kost. Dat jouw karakter besluit om zich aan te sluiten bij guerillabeweging Libertad kon je dan ook van mijlenver zien aankomen. Oud en nieuw Eens je je door het startgebied hebt heen gewerkt, word je losgelaten in een Yara dat is opgebouwd volgens het alom bekende Ubisoft-recept. En die legt direct de eerste tegenstrijdigheid bloot.Ben je een nieuwe speler die na het zien van de trailers de franchise eens een kans wil geven? Dan word je verwelkomd in een gigantische speeltuin. De map van Yara is indrukwekkend groot en gevuld met nevenactiviteiten van verschillende groottes. Checkpoints kunnen reizen een stuk makkelijker maken als ze zijn overgenomen en supply drops en treasure hunts leveren waardevolle grondstoffen voor Libertad op. Gebouwen herbergen loot en wie goed zoekt vindt excentrieke karakters en verhalen die rangeren van bizar tot verdrietig. Je kunt grondstoffen verzamelen om je kamp of wapens te verbeteren, racen terwijl Dani de Spaanstalige muziek meezingt, hanen laten vechten of gaan vissen. De wereld ligt aan je voeten! Je kunt je dus makkelijk ruim twintig uur vermaken voordat je Antón écht onderuit gaat proberen te halen door gebieden stap voor stap over te nemen. Ben je een terugkerende Far Cry-speler? Of zelfs maar iemand die recentelijk een Ubisoft-titel heeft gespeeld? Dan begin je mogelijk al te zuchten bij het lezen van deze omschrijving. Het is hetzelfde riedeltje als Assassin’s Creed, als Watch Dogs, als Immortal: Fenyx Rising of natuurlijk de laatste vijf delen in de Far Cry-serie. Ubisofts creativiteit lijkt in recente jaren monddood gemaakt te zijn en Far Cry 6 maakt dit duidelijker dan ooit, daar ik feitelijk mijn review van Far Cry 5 of New Dawn had kunnen kopiëren en plakken met minimale wijzigingen, net zoals bij deze game is gebeurd. Hoe je de gameplay-opzet ervaart is dan ook zeer afhankelijk van hoe je in het spel stapt. Want er zijn zowaar mensen die deze voorspelbaarheid juist waarderen en zoeken. Snel en langzaam De opzet mag dan wel identiek zijn bij het gros van de Ubi-titels, maar Far Cry is de enige serie van de voorbeelden die je laat spelen in de eerste persoon. Het laat zich daardoor makkelijk in het hokje first-person shooter plaatsen, maar het is wel meer dan dat. Far Cry heeft altijd gedraaid om vrijheid: vrijheid om obstakels te tackelen op de volgorde die jij wil en op de manier die je wil. Stilletjes te werk gaan heeft voordelen, maar wie guns blazing door de voordeur wil rennen kan dat ook gewoon doen. Zelfs amigo’s, partners die aan jouw zijde vechten, zijn opgedeeld in deze twee categorieën, waardoor je zou denken dat er een duidelijke afbakening is. Maar dat geldt slechts in het begin. Eens je een fatsoenlijke load-out hebt gevonden en die van de nodige upgrades hebt voorzien, is planning een overbodige luxe. Met uitzondering van hele specifieke missies, werkt dezelfde methode in elke situatie. Deze uitleg gaat er overigens wel van uit dat je in Action Mode speelt, niet in Story Mode. Want daarin kun je letterlijk blijven staan en vijanden op je af laten komen terwijl je onder vuur wordt genomen, om ze met een shotgun een voor een gatenkaas-cosplay te geven. Niet dat ze in Action Mode veel slimmer zijn, maar ze raken daar harder en komen vooral in grote getalen. Meer kwantiteit dan kwaliteit dus, al lijkt ook dat een terugkerend probleem te zijn voor Far Cry 6. Best en slechtst Het is knap dat een wereld die zo tot de nok toe gevuld is als Yara, zo ontzettend leeg aan kan voelen. Dan heb ik het niet over de uitgestrekte bossen en diepe moerassen, waarvan je zoiets mag verwachten, maar zelfs de steden die allen bewoond worden door hetzelfde handjevol NPC’s. Als Far Cry 6 op zijn best is, in de verhaalmissies en met de gedirigeerde setpieces, leeft Yara en leef jij mee met Dani’s worstelingen. Maar wanneer je daarna in een dergelijke stad weer de controle krijgt in de open-wereld, crasht enig opgebouwd momentum als een vliegtuig zonder motor neer. Ik heb het wel vaker gezegd in mijn reviews van open-wereld-spellen, maar Far Cry 6 was in mijn optiek veel beter geweest als een semi-lineair verhaal. Korter, krachtiger, gefocuster! Beter dus, maar niet perfect. Als je vraagt wie de sterren zijn van Far Cry-spellen, zul je doorgaans de namen van de schurken opgenoemd krijgen. Joseph Seed en Vaas zijn veel iconischer dan de helden die ze moeten verslaan. Met Antón Castillo probeert Ubisoft dit kunstje over te doen, maar het slaagt hier maar heel beperkt in. Acteur Giancarlo Esposito weet op enkele momenten een heel overtuigende dictator neer te zetten, maar op de meeste momenten is het karakter genaamd Antón gewoon niet zo bijzonder. Het ‘’grote kwaad’’ dat als jouw drijfveer moet dienen wordt zelfs overschaduwt door enkele van zijn handlangers die je, afhankelijk van je keuzes, al heel vroeg in het spel om kunt leggen. Mede hierdoor leefde ik echter naar het einde toe, gewoon omdat ik er klaar mee was. Klaar met Antón, klaar met Yara en voorlopig denk ik ook wel even klaar met Far Cry. Of toch niet Ubisoft was zo gul om ons voor deze review te voorzien van de Ultimate Edition van Far Cry 6. Dit betekent dat de game gebundeld werd met een stapel DLC. Deze bestaan uit verschillende packs die je van nieuwe wapens, voertuigen en amigo’s voorzien, niet zelden geïnspireerd op eerdere games in de serie. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Tales of ARISE is deze content niet storend, daar het slechts in het begin echt meerwaarde heeft. Daarna vind je in-game betere alternatieven, al ben ik er niet zeker van of hetzelfde kan worden gezegd van de gear die je via de wansmakelijke microtransacties kan aanschaffen. Wat de Ultimate Edition verder bood, is de Season Pass. Hiermee mogen we op een later moment terugkeren naar het spel voor nieuwe avonturen met Vaas, Min en Joseph. Dus voorlopig ben toch nog niet klaar met Far Cry zo te merken. Maar dat is een artikel voor een andere dag. Conclusie: Far Cry 6 is…een nieuwe Far Cry-titel. Niets meer en niets minder. Het is de formule die Ubisoft al jaren draagt, bestaande uit een open-wereld pizza met een extravagant aantal toppings, dat er desondanks in slaagt een compleet onopmerkelijke smaak te geven. Een smaak die we bovendien al kennen en waarvan het deeg een beetje begint te ruiken. Het spel is geen slechte maaltijd op zichzelf, maar als de nieuwe gang in het Ubi-diner voelt het alsof de kok creatieve zelfmoord heeft gepleegd en de maaltijden nu bestaan uit de opgewarmde kliekjes. Mag ik de rekening?
18/10 13u15  Humor is alom aanwezig in de nieuwe trailer van Suicide Squad: Kill the Justice LeagueIn een wereld vol superhelden en -schurken, moet je van goede huizen komen om je nog te onderscheiden.In het geval van de Suicide Squad, lijkt het vooral botte humor te zijn die het verschil moet maken.Het mag dan ook niet verrassen dat er flink wat flauwe humor en bijdehante opmerkingen zitten in de ''Ticking'' trailer van Suicide Squad: Kill the Justice League, waarin we zien dat het team het in ieder geval aan de stok gaat krijgen met Wonder Woman, The Flash, Green Lanturn en Superman. Alleen Batman is wel opvallend afwezig...            
18/10 13u15  DC League of Super-Pets is een heel ander soort superheldenspelAls je denkt aan DC, denk je aan Superman,Flash, Batman, Wonder Woman enAquaman. Aan schurken als Joker, HarleyQuinn, General Zod en Doomsday.Waar je niet aan denkt, zijn huisdieren.In een poging om kinderen aan het DCte hechten is dat echter wel de kant die BANDAINAMCOenWarner Bros opgaan met de aankondiging van DC League of Super-Pets: The Adventures of Krypto and Ace, refererend naar de honden van Clark Kent en Bruce Wayne. Hoe die tweede gaat spelen gaan we nog moeten zien, maar we kunnen in de reveal al zien dat Krypto's secties zich vertalen naar een on-rails shooter.League of Super-Pets moet volgend jaar verschijnen voor PC, Nintendo,PlayStation enXbox.            
18/10 13u15  Motorsport Games toont preview met gameplay-beelden van NASCAR 21: IgnitionMotorsport Games heeft een video gepubliceerd die ons een voorproefje geeft van de gameplay van NASCAR 21: Ignition. In de video worden we in cockpit view meegenomen als Kyle Bush in de nummer 18 Toyota Camry van Joe Gibbs Racing over de Texas Motor Speedway.NASCAR 21: Ignition is de officiële game van de meest populaire stock car racing series en neemt ons mee naar de diverse circuits die worden aangedaan in dit kampioenschap. Hierbij staat uiteraard het seizoen 2021 in NASCAR Cup Series centraal. De game ontwikkeld en uitgegeven door Motorsport Games heeft alle officiële coureurs, teams en circuit van dit seizoen. NASCAR 21: Ignition verschijnt 26 oktober op PlayStation 4, Xbox One en PC. Een PlayStation 5 en Xbox Series upgrade staat nog op de planning.            
18/10 11u15  Call of Duty: Vanguard heeft nu al een launch trailerHet mag dan nog een paar weekjes duren voor Call of Duty: Vanguard verschijnt, maar Activision en Sledgehammer Games hebben alvast een launch trailer vrijgegeven.Ondanks dat de trailer slechts dertig seconden duurt toont deze fragmenten van de singleplayer, multiplayer en de zombie modus. Call of Duty: Vanguard keert terug naar de roots van de serie en neemt ons mee naar de Tweede Wereldoorlog.Call of Duty: Vanguard verschijnt op 5 november voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en PC.            
18/10 10u15  Kom helemaal in de Halloween-sfeer met dit shirt van QwerteeIn België en Nederland is Halloween nou niet bepaald een nationale feestdag. Maar door globalisering en de toenemende invloeden vanuit Amerika, wordt het wel steeds meer in kleine kring gevierd. Ben jij ook wel in de stemming voor een griezelfeestje, maar moet je het tegelijkertijd een beetje kindvriendelijk houden? Dan heb je allicht wel oren naar een T-shirt van The Nightmare Before Christmas. En laat Qwertee die nou net vandaag hebben. Je kunt hem tot morgenavond elf uur scoren, waarna die teruggaat naar Halloween Town. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door Disney of Qwertee, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
17/10 18u15  Gamemode Hazard Zone getoond in officiële Battlefield 2042-trailerUitgever EA en ontwikkelaar DICE hebben een nieuwe trailer vrijgegeven van Battlefield 2042. Het gaat hierbij om een trailer die de nieuwe gamemodus Hazard Zone introduceert.In Hazard zone nemen spelers het in squads van vier op tegen andere squads en tegen computergestuurde squads. Hierbij gaat het erom dat je zoveel mogelijk data drives weet te bemachtigen. Dat is niet alles, want naarmate de tijd verstrijkt komt er een storm op en daarvoor zul je moeten wijken. Iedere speler in je squad kiest een special operator om de strijd mee aan te gaan. Tijdens de match kun je upgrades kopen voor je operator en de bijbehorende wapens. Dit doe je met de zogeheten Dark Market Credits.Battlefield 2042 verschijnt op 19 november voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series en PC.            
17/10 11u15  Microsoft komt met een Xbox-minikoelkastGamers in het bezit van een Xbox kunnen straks in stijl hun drankjes koel houden, want er verschijnt binnenkort een minikoelkast gebaseerd op het Xbox Series X-ontwerp. Dat heeft Microsoft bekendgemaakt.De minikoelkast verschijnt in december en kost 99 euro. Reserveren van een exemplaar kan al vanaf 19 oktober. In Nederland kan dit bij Gamestop, Micromania en Toynk. Verder laat Microsoft weten er alles aan te doen om de koelkast in zoveel mogelijk regio's beschikbaar te maken.De koelkast heeft plaats voor twaalf blokjes en beschikt over een USB-poort om hem op te laden. Verder komt de koelkast met een DC-poweradapter. Sinds de onthulling van de Xbox Series X gaan er al grappen rond dat het ontwerp veel weg heeft van een koelkast. Als reactie daarop werden diverse influencers al door Microsoft voorzien van een Xbox Series X-koelkast. Dit heeft ervoor gezorgd dat fans bleven vragen hoe ook zij aan een exemplaar kunnen komen. Vanaf oktober kunnen zij hun order plaatsen.The moment you’ve all been waiting for. Pre order begins for the Xbox Series X ‘Mini Fridge’ on October 19: https://t.co/XcjfXqYnpy #XboxandChill ❄️ pic.twitter.com/gOl2Qf0ZSi— Xbox (@Xbox) October 15, 2021
17/10 11u15  FunQuarter #386 Wie is jouw favoriet? Jammer hoor Oh fuck no Heavy hoor Wallpapers, opslaan voor ware grootte Ik wil ze allen Seniorenstrijd Wie zag dat aankomen? Ook best super            
16/10 00u15  We krijgen eind dit jaar Star Wars game-nieuwsWe krijgen op 14 december een aan videogames gerelateerde Star Wars-onthulling. Dit valt op te maken uit een site die Disney gelanceerd heeft. Op deze site valt te zien dat we twaalf weken lang onthullingen krijgen rondom George Lucas' universum. Dit kunnen teasers zijn, merchandise of vieringen, maar degene waar wij ons op focussen is het tiende icoontje. Dat is immers een controller. Dit kan betekent dat we een gamepad krijgen met Baby Yoda erop, maar een nieuwe game is zeker ook mogelijk. Nu Electronic Arts niet meer enkel de rechten heeft en onder andere Ubisoft en Aspyr Media al werken aan Star Wars-spellen staan de deuren immers wagenwijd open voor meer titels.
16/10 00u15  Call of Duty: Vanguard anti-cheat is nu al zo lek als een mandjeZoals elke online game, gaat ook Call of Duty gebukt onder het terreur dat men cheaters noemt. Bij elk nieuw deel in de serie worden de maatregelen tegen dergelijke zielige figuren daarom aangescherpt, in de hoop ze zo lang mogelijk buiten te houden.Bij Vanguard lijkt die missie op voorhand gefaald, daar de kernel driver van anti-cheat RICOCHETreeds is gelekt. We hebben niet de knowhow om jullie de technische details te geven, maar duidelijk is wel dat kwaadwillenden daarmee kunnen uitvogelen hoe de anti-cheat in elkaar steekt en hoe ze het kunnen omzeilen. 5 november gaat dus waarschijnlijk een zware launch worden. Unfortunately, the kernel driver for @CallofDuty new Anti-cheat called RICOCHET got leaked today, and P2C devs are already reversing it, this is already very bad. pic.twitter.com/Vb8f3eXx5b— Anti-Cheat Police Department (@AntiCheatPD) October 14, 2021
15/10 08u15  Alphadia Genesis 1 & 2 verschijnen vandaag op nieuwe platformenAlphadia Genesis 1 & 2, een bundel van de twee spellen, zal vandaag verschijnen op Xbox One, Xbox Series en PC via de Microsoft Store. Uitgever KEMCO geeft voornamelijk traditionele JRPG's uit en focust zich daarom doorgaans op platformen waarop deze het goed doen: PlayStation, Steam en Nintendo. Het is dus bijzonder om te zien dat ze nu hun horizon spreiden en de kans is groot dat als deze release succesvol is, we in de toekomst meer ports gaan zien naar de stores van Microsoft.
15/10 08u15  Nieuwe video Guilty Gear -Strive- draait om de kleine dingenWie fighting games speelt, zal weten dat balance patches aan de orde van de dag zijn. Als spelers beter worden en nieuwe karakters worden toegevoegd, moeten veranderingen worden aangebracht om ervoor te zorgen dat het speelveld gelijk blijft.Dat is allemaal leuk en aardig, maar het feit is dat de meeste spelers deze verschillen niet merken. Enkel op hoog niveau ga je dit echt voelen, daar daar elke milliseconde een wereld van verschil maakt. Het team achter de game maakte daarom deze video, waarin je de veranderingen zou moeten kunnen zien die vandaag worden doorgevoerd.            
15/10 08u15  Happenlance stelt zich voor met screenshotsLees meer >
1


Zoeken


Weer & Verkeer



Verkeerscentrum >

Meest gelezen

4x Breek los van je ketens met de launch trailer van The Caligula Effect 222/10 08u15 - Gamequarter.be: Wat als je ontdekt dat de wereld die je kende niet jouw wereld is? Dat wat je dacht dat dromen waren de werkelijkheid zijn? Zou je blijven dromen of terugkeren naar de realiteit?Dit is een dilemma wat je vanaf vandaag kan beleven op PlayStation 4 enNintendoSwitch dankzij de release van Furyu's The Caligula Effect 2. Benieuwd of de game niet alleen interessant is, maar ook goed? Heb dan nog even geduld.Onze review verschijnt later vandaag.            
4x Swing mee met de opening van That Time I Got Reincarnated as a Slime: ISEKAI Memories22/10 08u15 - Gamequarter.be: Wie met regelmaat games vanJapanse komaf speelt, zal weten dat een opening theme song meer de regel is dan de uitzondering bij deze spellen. Dat geldt ook voor ISEKAI Memories, de mobiele game van That TimeIReincarnated As A Slime.Qua verhaal toont deze video ons eigenlijk niet echt iets nieuws, behalve waar op de tijdlijn dit originele verhaal zich af moet spelen. Want daar zowel Milim als de menselijke vorm van Veldora te zien zijn, kan het niet anders dan dat het zich rond de tweede helft van seizoen 2 van de anime, dan wel erna afspeelt. We krijgen dus DemonLord Rimuru onder de knoppen.            
4x Zelfs in Pokémon: UNITE ontkom je niet aan Halloween22/10 08u15 - Gamequarter.be: Als je niets aan Amerikaanse feestdagen als Halloween en Thanksgiving vindt, moet het najaar een ramp voor je zijn. Elke live-service doet immers zijn uiterste best om ze in te zetten voor eigen gewin. Gisteren deelden we al de Halloween-actie van For Honor en vandaag is het Pokémon: UNITE die de aandacht trok. Niet vanwege de pompoenen die Mer Stadium vullen, maar meer wat je kunt kopen als je er genoeg van weet te verzamelen in de actieperiode, welke loopt tot 10 november. Hiermee kunnen griezelige outfits worden gekocht voor je vechter, Battle Point Boost-kaarten, de Unite-licentie voor Greedent en een Halloween-achtergrond en -pet. Gevechten zijn overigens niet de enige manier om pompoenen te scoren. Tot 7 november krijg je er dagelijks als je inlogt en tussen 24 oktober en 2 november zijn er speciale dagelijkse missies die het oranje goedje als prijsgeven. Er is dus geen reden dat niet ook jij de eekhoorn uit Galar kunt bezitten.
4x Tom Holland en Mark Wahlberg nemen je mee achter de schermen van Uncharted22/10 10u15 - Gamequarter.be: Acteurs Tom Holland en Mark Wahlberg praten in een nieuwe video over hun rollen in de Uncharted-film.Tom Holland speelt de rol van Nathan Drake en Mark Wahlberg kruipt in de huid van Sully. In de verschenen video vertellen zij het een en ander over de film. Dit interview wordt begeleid met beelden uit de gisteren verschenen trailer.De productie van Uncharted is in handen van Columbia Pictures. Dit doen zij in samenwerking met Sony Pictures Entertainment, PlayStation Productions en Uncharted-game ontwikkelaar Naughty Dog. Ruben Fleischer is verantwoordelijk voor de regie.            
3x Grijp een vriend bij de kladden: er komt een vierde deel in de We Were Here-serie21/10 23u15 - Gamequarter.be: De coöperatieve puzzelserie vanNederlandse makelij, We Were Here, zal volgend jaar een vierde deel krijgen met de naam We Were Here Forever. Dit mocht GameQuarter vernemen van een woordvoerder van ontwikkelaar Total MayhemGames.In Forever keren duo's wederom terug naar Castle Rock, waar nieuwe puzzels en mysteries wachten. Kruip in de huid van twee avonturiers uit We Were Here en We Were Here Too en ontdek wat er nou precies met de Jester is terwijl je saampjes de grijze massa aan het werk zet. We Were Here Forever komt in de tweede helft van 2022 naar PlayStation 4, PlayStation 5, Steam en de Epic Games Store, maar wie niet kan wachten kan zich op de website alvast inschrijven voor de beta.            
3x Zelf games leren maken? Humble Bundle helpt je op weg21/10 23u15 - Gamequarter.be: Nu videogames als een industrie meer waard zijn dan muziek, sport of zelfs films, testen steeds meer jonge mensen hun geluk in het vak. Maar wie echt geld wil binnenharken, zal een Notch, Innersloth of Scott Cawthon moeten worden, die met hooguit een klein team een megasucces weet te maken. Voor je dat kan doen, moet je echter eerst leren hoe je überhaupt spellen maakt. En daarvoor heeft Humble Bundle nu de ideale bundel, mits de engine die je voor ogen hebt Unity is tenminste. Zij hebben immers nu de Learn Unity Game Development Bundle met de volgende goodies: Tier 1: € 1,- RPG 2D Art Asset Pack Get Git Smart Course: Learn Git in Unity, SourceTree, Github Unity UITookit for Editor Scripting Introduction Course Tier 2: € 18,62 op moment van schrijven Alles uit Tier 1 Programming Patterns Introduction Course Data Oriented Tech Stack Introduction Course Game Dev Skill Builder - Season 1 Tier 3: € 21,62 Alles uit Tier 1 en 2 Unity Multiplayer Course: Intermediate C# Coding & Networking Unity Mobile C# Developer Course Complete C# Unity Game Developer 2D Course Complete C# Unity Games Developer 3D Course Game Dev Skill Builder - Season 2 Ultimate Music Bundle by Sidearm Studios Ultimate SFX Bundle by Sidearm Studios Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. Deze inhoud wordt niet gesponseerd door Humble Bundle of IGN, noch zijn die op de hoogte gebracht van het bestaan van dit bericht.
3x De trailer van Stilstand is een rare beleving21/10 23u15 - Gamequarter.be: Prijswinnende duistere komedie Stilstand zal op 5 november op PlayStation 4 en Nintendo Switch verschijnen als een digital only release. Hiermee maakt de game na iets meer dan een jaar de overstap van PC.Met dit nieuws verscheen ook onderstaande trailer, die de game allicht geen recht aan doet. De visuals zijn immers nogal apart en kunnen daardoor afstoten. Als we de score en reviews op Steam moeten geloven, moet dit echter een aanrader zijn. De game gaat over een jonge vrouw wiens leven we volgen gedurende een turbulente zomer. We zien haar op haar best, maar vooral ook haar slechts, daar ze vecht met haar eigen onzekerheden.            
3x Escape Simulator lanceert met korting22/10 01u15 - Gamequarter.be: Ken je het nog? Escape Rooms? Die activiteit die we met zijn allen deden voor een virus uit het oosten kwam overwaaien? Mis je het al langer, dan heb je misschien al gezien dat er genoeg digitale alternatieven zijn, zowel in VR als daarbuiten. Maar die kun je maar zo vaak doen voor ze je niet meer prikkelen. Een nieuw alternatief is daarom altijd welkom. En dat is een behoefte waar Pine Studio maar wat graag in voorziet. Hun spel, Escape Simulator, lanceerde enkele dagen geleden en is nog altijd met 10% korting te kopen om dat te vieren. Je hebt tot 26 oktober om daardoor geen €14,99, maar € 13,49 te betalen. Let op: GameQuarter schrijft dit bericht in de hoop zijn lezers te wijzen op voor hun interessante game(-gerelateerde) aanbiedingen. GameQuarter wordt niet betaald of op andere wijze gecompenseerd voor het plaatsen van dit bericht, maar doet dit wel op verzoek van een van onze relaties. Zij hebben geen inspraak gehad in de inhoud ervan.
2x Metroid: Dread21/10 17u15 - Gamequarter.be: Dreigend, geïsoleerd en tegelijkertijd in het bezit van een bepaalde heroïek; het muzikale thema van Metroid Dread brengt je gelijk terug naar de essentie van de serie. Een vervreemdende plek waar de speler opgesloten zit in een immens doolhof vol gevaar en geheimen. Metroid Dread pakt de draad na negentien jaar gelijk weer op alsof deze nooit is weggeweest. In een korte recap wordt met minimale middelen en strijdvaardige muziek de geschiedenis opnieuw opgetekend. Planeet ZDR staat ditmaal in de schijnwerpers. Hier zijn vormen van parasiet X ontdekt, de parasiet die Samus eerder bijna haar leven kostte. Men dacht samples te kunnen nemen via E.M.M.I’s (Extraplanetaire Multivormige Mobiele Identificatoren)  maar de communicatie met deze apparaten is verbroken. Samus, immuun voor het virus, wordt er op uitgestuurd om polshoogte te nemen. Onveranderd? Na aankomst worden al haar mogelijkheden snel afgenomen en is het aan de speler om dit doolhof vaardigheid voor vaardigheid te overwinnen. Al snel valt het meest essentiële pluspunt van deze titel op: de besturing van Samus. Het rennen, springen en schieten voelt ongelooflijk vloeiend aan. De complexiteit van de besturing weet hier gedurende de hele doorloop van het spel amper afbreuk aan te doen. Het vloeiend bewegen is een factor die voor een groot deel samenwerkt met de snelheid. Binnen een paar sprongen en schoten is Samus door een willekeurige kamer heen. Dit kost amper tijd waardoor het vele backtracken, wat Metroid eigen is, nog minder als een vervelend klusje aanvoelt. Al is hier wel een grote uitzondering op. In bepaalde gebieden, bestaand uit meerdere kamers, wacht een E.M.M.I. Samus op. Deze gebieden zijn gevuld met sensoren die in verbinding staan met de robotische vijanden. Zodra de E.M.M.I. op de hoogte is van je aanwezigheid, achtervolgt deze je tot je het gebied weer weet te verlaten. Weet zo’n mechanisch beest je te pakken, dan is dit bijna onherroepelijk einde verhaal, tenzij je zonder indicatie op het juiste moment een counter weet in te zetten. De spanning en frustraties die je zult voelen in dergelijke zones zorgen voor enorme voldoening zodra de rollen omgedraaid zijn. Onvindbaar? Zoals het Metroid betaamt is de spelwereld opgebouwd uit kamers en gangen die haast miraculeus met elkaar verbonden lijken te zijn. Hoe meer paden er ontgrendeld zijn, hoe lastiger het is om te bepalen waar je nu heen moet. De game duwt je regelmatig licht de juiste kant op en bevat een duidelijke kaart, maar verliest het vaak van de exploratiedrang die je als speler voelt. Je verdwaalt ondanks de geboden hulpmiddelen alsnog regelmatig. Zelfs als je je realiseert dat, meer dan in voorgaande delen, de game ook vaak zijpaden afsluit. Dit is de charme van een goede metroidvania, maar ook de vloek van het genre. De game is niet gemakkelijk en doet een behoorlijk beroep op het doorzettingsvermogen van de speler. Eindbazen volgen in dit stramien de spelwereld op. De game kent meerdere gevechten die veel vragen van de tot dan toe geleerde vaardigheden en tegelijkertijd een groot beroep doen op je reflexen. Een bepaalde baas, gebonden aan een ketting, laat je vrij vroeg in de game al zien dat je alles in de strijd moet gooien om een overwinning te behalen. Niks is onmogelijk en na enige oefening kijk je terug op een prachtig gevecht, waarvan er nog meer zullen volgen. Onvergelijkbaar? De ruimtes die je doorkruist zien er op afbeeldingen eentonig uit. Doorgaans bevatten ze wat platformen en blokken, strategisch geplaatst schietvoer en één of meerdere uitgangen naar een volgend gebied. Je zou haast kunnen stellen dat het ontwerp meer leent van een vijftienjarig oude titel dan je zou wensen. De omgevingen zijn weliswaar statisch maar de achtergrond is dit geenszins. De verschillende biomen en werelden op ZDR bevatten elk hun eigen prachtige gedetailleerde achtergronden. Wapperende banieren, vluchtende dinosauriërs en een stormachtige zee om een paar voorbeelden te geven. Het levert bijzondere momenten op maar laat tegelijkertijd de blauwdruk van de reeks in zijn waarde. Ondanks dat de gameplay het wint van het verhaal, is deze laatste nog verrassend veel en vaak aanwezig, zonder dat dit de actie op hinderlijke momenten onderbreekt. De game schakelt meermaals van gameplay naadloos door naar een cutscene. Deze fragmenten zijn goed geregisseerd en voelen aan als een beloning. Ze hebben de juiste lengte. Richting het laatste kwart van de game wordt des te meer duidelijk op welke wijze dit deel als slotdeel kan fungeren voor de voorgaande Metroid games. Een extra beloning voor hen die al deze jaren hebben moeten wachten op dit laatste deel en zij die voor het eerst een Metroid-titel aanraken, zullen hier hoogstwaarschijnlijk wat zaken missen. Dit neemt niet weg dat de game die al hoog in zijn versnelling stond, op alle vlakken gas bijgeeft in de latere momenten. Momenten die er overigens sneller zullen zijn dan je wenst. De game is binnen acht tot twaalf uur uit te spelen. Conclusie: Metroid Dread is een hele krachtige en bijzondere platformer, die zijn oorsprong niet verloochent, maar wel grote stappen durft te maken. De besturing en gevechten zijn van hoge kwaliteit, maar wellicht is het voor sommigen een minpuntje dat je doorzettingsvermogen op de proef wordt gesteld als blijkt dat deze game moeilijker is dan wat je van Nintendo gewend bent. Een niet zo’n heel lang maar wel heel intens avontuur.
2x Among the Sleep: Enhanced Edition is het nieuwste cadeau van Epic Games21/10 23u15 - Gamequarter.be: De Enhanced Edition van Among the Sleep, een griezelspel waarin je de nachtelijke wereld door de ogen van een klein kind ziet, is de nieuwste giveaway van Epic Games. Na meerdere jaren ken je hoogstwaarschijnlijk de klappen van de zweep. De game kun je hier vinden en kun je downloaden tot volgende week donderdag, waarna een volgende game diens plek inneemt. In dit geval is dat DARQ: Complete Edition.

Statistieken

Artikels:
36151
Gelezen:
27798
Aantal lezers nu:
58






Contact  - Sitemap  - RSS  - Twitter  - Disclaimer   Hoofdpunten.be © 2005-2021 Naar boven